شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#طالبان#افغانستان

نماینده عربستان در سازمان همکاری اسلامی:

طالبان و گروههای افغان در راستای ثبات و حفظ جان مردم اقدام کنند

طالبان و گروههای افغان در راستای ثبات و حفظ جان مردم اقدام کنند

نماینده عربستان سعودی در سازمان همکاری‌ اسلامی در آغاز نشست این سازمان در خصوص افغانستان در جده از تمامی گروههای این کشور خواست تا برای حفظ صلح و امنیت تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، صالح بن حمد السحیبانی نماینده عربستان سعودی در سازمان همکاری‌ اسلامی در آغاز نشست این سازمان در خصوص افغانستان در جده از تمامی گروههای این کشور خواست تا برای حفظ صلح و امنیت تلاش کنند.

وی گفت که ریاض امیدوار است که طالبان و تمامی طرف‌های افغانستانی در راستای حفظ امنیت و ثبات و جان و دارایی‌های مردم اقدام کنند.

السحیبانی سپس اعلام کرد که عربستان سعودی خواستار همبستگی و وحدت همه گروههای افغانستانی است و از جامعه جهانی می‌خواهد تا تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه را افزایش داده و به استقرار صلح و امنیت در افغانستان کمک کند.

یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هم گفت: بازگشت ثبات و برقراری صلح و ثبات در افغانستان ضروری است تا حقوق ملت افغان برآورده شود.

وی افزود: جامعه بین المللی و شورای امنیت و شرکای و سازمان های منطقه ای باید فورا در راستای حمایت همه جانبه برای پایان دادن به خشونت و تضمین امنیت و نظم عمومی و ثبات در افغانستان حرکت کنند. جامعه جهانی و سازمان همکاری اسلامی از مقامات افغان انتظار دارند که در راستای تقویت گفتگوی فراگیر میان همه گروهها و تحقق منافع ملی و احتزام به معاهدات و توافقات بین المللی حرکت کنند.