شهرخبر

دومین روز بررسی صلاحیت کابینه؛ حمایت کمیسیون های مرتبط از وزرای پیشنهادی ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد و امور خارجه


دومین روز بررسی صلاحیت کابینه؛ حمایت کمیسیون های مرتبط از وزرای پیشنهادی ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد و امور خارجه

دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در شرایطی در حال برگزاری است که گزینه های پیشنهادی برای وزارتخانه های ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد و امور خارجه تاکنون موفق به اخذ نظر مثبت کمیسیون های تخصصی مرتبط شده اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز(یکشنبه 31 مرداد) آغاز شد.

روز گذشته آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با حضور در مجلس شورای اسلامی ضمن معرفی وزرا به دفاع از برنامه‌های‌ آنها پرداخت و برخی نمایندگان در مخالفت و موافقت با کلیت کابینه پیشنهادی صحبت کردند. همچنین روز گذشته بررسی برنامه های  حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انجام شد. امروز نیز بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد و امور خارجه در حال انجام است. 

در ادامه این گزارش می‌توانید اخبار بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را مشاهده کنید:

 

_اصلاحات و انحراف علیه خطیب لبه یک قیچی شده اند

مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات گفت:  آقای یونسی در ابتدای دولت آقای خاتمی، روز چهارشنبه پس از اینکه از مجلس به عنوان وزیر اطلاعات رای اعتماد گرفت،  صبح روز پنجشنبه که هنوز جوهر رای اعتمادش خشک نشده بود،  بنده،  سردار قریشی مرحوم آقای نقوی، مرحوم بهرامی، سردار شکارچی و چند نفر دیگر رفتیم به عنوان تبریک دفتر وی  و درخواست برای ابقای آقای خطیب برای مدیرکلی اطلاعات استان قم را مطرح کردیم. آقای یونسی به ما گفت که مطلقا این را از من نخواهید که این شدنی نیست. 

ذوالنور ادامه داد: وقتی از او علت را جویا شدیم آقای یونسی گفت به دلیل اینکه جناب خاتمی بنده را احضار کرده و به عنوان شرط ضمن عقد از من تعهد گرفته که شما باید خطیب مدیرکل قم، شهیدی مدیرکل اصفهان و مدیرکل فارس را باید در اولین روز کار عزل کنید.آیا خطیبی که اینجا توصیف شد همان خطیبی است که آقای خاتمی دستور عزل او را داد؟

_انتقاد نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات از کارنامه خطیب

حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات طی سخنانی  گفت: بدنه وزارت اطلاعات افراد انقلابی هستند و من از سربازان گمنام امام زمان(عج)‌ تشکر می‌کنم، اما مدیران و معاونان هم باید انقلابی باشند.

جلالی گفت: آقای خطیب، در نمایشگاهی که با موضوع عرفان‌های نوظهور برگزار کردید، یکی از علما به شما گفت "چرا از این جریانات وابسته حوزوی هیچ خبر یا تابلویی منتشر نمی‌شود؟"، در خصوص برخی طلاب باسواد و انقلابی که در قم حضور دارند و داوطلب خبرگان بودند گزارش می‌دادید که اینها بی‌سواد هستند و برای انقلابی‌ها پرونده‌سازی شد.   

_ واکنش قالیباف به اظهارات نماینده اصفهان درباره نظر رهبری پیرامون وزرا

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 31 مرداد) قوه مقننه درباره برخی اظهار نظرها درخصوص وزیر پیشنهادی اطلاعات به نقل از رهبر انقلاب، گفت: رئیس جمهور طبق روال قانونی وزرا را تعیین و به مجلس معرفی می کند.

وی با بیان اینکه طبق اصول  110 و 176 رهبر انقلاب مسئول حوزه های امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی است، ادامه داد:روال این گونه است که در باره این حوزه ها، دولت‌ها وقتی افرادی را مشخص کنند حتما نظر رهبری را می‌گیرند. در همه دولت های گذشته این گونه بوده و الان هم این گونه است. وزرای پیشنهادی این بخش براساس وظیفه قانونی، خدمت رهبری معرفی شدند و ایشان نیز موافقت کردند و این موضوع کاملا روشن است و حالا اگر کسی سخنی را از جای دیگری نقل می کنند، سخنی اضافی است.



_ میرزایی: برخی نظرات خود را به رهبری نسبت می‌دهند

میرزایی نماینده مردم اصفهان در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات گفت: در این روزها خبرهایی مبنی بر تایید حجت‌الاسلام خطیب از سوی رهبری مطرح شد. چرا برخی افراد و گروه‌ها سواستفاده می‌کنند و با نسبت دادن نظرات خود به حضرت آقا می‌خواهند حرف‌ خود را به کرسی بنشانند؟



_  گزارش کمیسیون شوراها؛"خطیب" توانمندی تصدی وزارت اطلاعات را دارد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گزارش کمیسیون متبوعش درباره برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات را قرائت کرد.



_ زارع‌پور وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: شبکه ملی اطلاعات را محقق خواهیم کرد

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: ما در فضای مجازی می‌توانیم تمدن‌سازی کنیم؛ این فناوری یک شمشیر دو لبه است و فرصت‌ها و تهدیدهای زیادی دارد ولی من به‌عنوان یک کارشناس می‌گویم که فرصت‌های آن بسیار بیشتر از آسیب‌های آن است.



_ یوسفی: توسعه شبکه ملی اطلاعات برنامه زارع پور برای وزارت ارتباطات است

نماینده اهواز در مجلس در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات گفت: آقای زارع پور با راه اندازی مرکز فضای دیجیتال در وزارت ارشاد و دستگاه قضایی، به حفظ مالکیت معنوی و حق مالکیت افراد در پیگیری مسائل خود کمک شایانی کرده است.



_ محفوظی: رضایتمندی از قوه قضاییه نتیجه ایجاد خدمات الکترونیکی از سوی آقای زارع پور است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات اظهار داشت: ایجاد خدمات الکترونیک در قوه قضاییه به همت آقای زارع پور موجب شد تا 5 و نیم میلیون مراجعه به قوه کاهش پیدا کرده و 10 درصد زمان رسیدگی به پرونده‌ها کم شود.

انتهای پیام/