شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##این#مرزها#روی#پناهجویان#افغان#بسته#شد!

این مرزها به روی پناهجویان افغان بسته شد!

همزمان با سیل پناهجویان افغان به سمت کشورهای مختلف جهان، صدراعظم اتریش اعلام کرد که با پذیرش اتباع افغانستان در این مقطع زمانی مخالف است.

این مرزها به روی پناهجویان افغان بسته شد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، سباستین کورتس طی مصاحبه ای که بخشی از آن امروز منتشر شده، خاطر نشان کرد: آشکارا با اینکه داوطلبانه افراد بیشتری را از افغانستان بپذیریم، مخالف هستم و پذیرش پناهجوهای افغان بیشتر طی دوران فعالیت من به عنوان صدراعظم اتریش رخ نخواهد داد.

طی بحران مهاجرت سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در اروپا، بیش از یک درصد از جمعیت اتریش را پناهجویان تشکیل می دادند و این  در حالی است که سباستین کورتس از زمان حضورش در سمت صدراعظمی اتریش در مسیر اتخاذ مواضع سختگیرانه در قبال مسئله مهاجرت به اتریش گام برداشته است.

همزمان با تسلط گروه طالبان بر اوضاع افغانستان، صدراعظم اتریش به طور علنی گفت که عزیمت افغان ها به اتریش در حال حاضر یک گزینه محسوب نمی شود.

براساس اطلاعات سال ۲۰۲۰ آژانس پناهجویان سازمان ملل، اتریش پیشتر میزبان بیش از ۴۰ هزار پناهجوی افغان بوده که دومین کشوری در اروپا محسوب می شود که پس از آلمان بیشترین مهاجران افغان را تاکنون پذیرا بوده است. این آمار برای آلمان حدود ۱۴۸ هزار نفر بوده است.

صدراعظم آلمان در مصاحبه با کانال تلویزیونی "پولس ۲۴"  در مورد افغان هایی که در حال فرار از کشورشان هستند، گفت: با پذیرش مهاجران افغان بیشتری در اتریش مخالف هستم. ما در مسئله پذیرش مهاجران و پناهجویان افغان به طور نامتناسبی سهم  زیادی را برعهده گرفته ایم.

وی خاطر نشان کرد، افرادی که در حال فرار از افغانستان هستند باید در همان منطقه بمانند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه هفته گذشته وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.  پس از سقوط دولت کابل هزاران شهروند افغان به فرودگاه کابل هجوم آوردند تا از افغانستان خارج شوند.