شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حمله تروریستی

حمله تروریستی به رئیس جمهوری/ ترور ناکام ماند/ فرد مهاجم دستگیر شد

کدخبر: 434968
اقتصاد نیوز : فردی که قصد حمله تروریستی به قیس سعید رئیس جمهوری تونس را داشت دستگیر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه الشروق تونس از ناکام ماندن حمله تروریستی به رئیس جهموری این کشور خبر داد و گفت فرد مهاجم دستگیر شده است.

 روزنامه الشروق،  در نسخه الکترونیکی خود نوشت: فردی که قصد حمله تروریستی به قیس سعید رئیس جمهوری تونس را داشت دستگیر شد.

این روزنامه تونسی از گیر افتادن این تروریست خبر داده است.

الشروق به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

اعلام خبر تلاش برای ترور رئیس جمهوری تونس بعد از آن بیان می شود که این کشور از اوایل مرداد ماه وارد یک چالش بزرگ سیاسی شده است.

«قیس سعید»، رئیس جمهوری کنونی تونس اوایل مرداد جاری با تعلیق فعالیت پارلمان این کشور، مصونیت نمایندگان را لغو و «هشام المشیشی» نخست وزیر را برکنار کرد.

سعید همچنین در ادامه بسیاری از مقام های کشور را از کار برکنار، برخی را بازداشت و سفر شماری از مسئولان تونسی را ممنوع اعلام کرد.

تونس پس از برکناری دولت و تعلیق پارلمان با کمک ارتش از سوی رئیس جمهوری این کشور، با بدترین بحران در ۱۰ سال گذشته روبه رو شده  است.

تصمیم رئیس جمهوری تونس در برکناری مقام های این کشور  و تعلق پارلمان به بهانه بروز برخی اعتراض ها به عملکرد مسوولان در خصوص بحران کرونا گرفته شد.

جنبش النهضه و «راشد الغنوشی»، رئیس پارلمان تونس از مخالفان تصمیم های سعید به شمار می روند و اقدام های رئیس جمهوری این کشور را مخالف اصول قانون اساسی و اصل تکفیک قوا می دانند.