شهر خبر

ترابی در فهرست نامزدهای بهترین هافبک لیگ قهرمانان آسیا/ تمجید AFC از بهترین بازی‌ساز مرحله گروهی


ترابی در فهرست نامزدهای بهترین هافبک لیگ قهرمانان آسیا/ تمجید AFC از بهترین بازی‌ساز مرحله گروهی

کنفدراسیون فوتبال آسیا نام بازیکن پرسپولیس را در لیست نامزدهای کسب عنوان بهترین هافبک مرحله گروهی لیگ قهرمانان قاره کهن در سال ۲۰۲۱ قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) فهرستی 10 نفره از بهترین هافبک‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان را منتشر کرده است تا کاربرانش از میان آنها یک گزینه را به عنوان بهترین هافبک مرحله نخست مهمترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن انتخاب کنند.

در این لیست نام مهدی ترابی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس هم به چشم می‌خورد، کسی که 5 پاس گل داد، 20 موقعیت خلق کرد و 81 درصد پاس سالم داشت. تعداد پاس‌های‌ گل و موقعیت‌های خلق شده توسط ترابی در میان تمامی هافبک‌های مرحله گروهی از سایر همتایانش بالاتر است.

سایت AFC درباره ترابی می‌‌نویسد: منصفانه است بگوییم که مهدی ترابی هافبک بازیساز برجسته مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود، چرا که ستاره تیم پرسپولیس بیش از هر بازیکن دیگری در این مرحله پاس گل داد و موقعیت گلزنی ساخت. او اما علاوه بر موقعیت‌سازی و بازیسازی، نامش را در فهرست گلزنان پرسپولیس هم به ثبت رساند. او هر دو پنالتی تیمش در دو برد مقابل تیم اف‌سی گوای هند را به گل تبدیل کرد.

ترابی اگرچه به اندازه دیگر نامزدها پاس نداده است، اما پاس‌های او مستقیم‌تر بوده است و 159 پاس او وارد یک سوم دفاعی حریف شده است که بالاترین آمار درمیان 10 نامزد است.

9 رقیب ترابی برای کسب عنوان بهترین هافبک مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عبارتند از:

1- مودو بارو (جونبوک موتورز)
2- کناتو تاچی‌بانادا (کاوازاکی فرونتاله)
3- ماتئوس (ناگویا گرامپوس)
4- والری کازیاشویلی (اولسان هیوندای)
5- یاسوتو واکی‌زاکی (کاوازاکی فرونتاله)
6- آن یونگ وو (دائگو)
7- یون بیت گارام (اولسان هیوندای)
8- عبدالله اوتیف (الهلال)
9- ریکی هاراکاوا (سرزو اوزاکا)

انتهای پیام/