به گزارش برنا، حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات، در صحن علنی مجلس گفت: در اینجا لازم است این نکته را بگویم؛ از مطالبی که تهیه کردم صرف نظر می کنم. نکته اول من این است که سربازان گمنام امام زمان تمام تلاش و زحمات خود را وقف امنیت کشور کردند و در مصاف دشمنان و توطئه ها و مزدوران جاسوسی از جان خود مایه گذاشتند و لازم است از شهدای مجموعه وزارت اطلاعات در اینجا یاد کرده باشم که غریبانه به شهادت می رسند.

وی افزود: از آیت الله رییسی، رییس جمهور مردمی که به من اعتماد کردند و بنده را انتخاب کردند تا در کابینه مردمی در جهت ایران قوی قدم بردارم، تشکر می کنم.شرایط کشور، شرایط امنیتی منطقه و مقوله امنیت ملی منظومه درهم تنیده ای است که همواره در حال تغییر است، وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات و دقت نظر در تامین شروط متنوع امنیتی و هوشیاری در دیده بانی، همه جانبه ابعاد پیچیده را در مقیاس فراملی و منطقه ای شناسایی کند و لازمه این بالندگی پویایی مستمر است.

خطیب ادامه داد: وزارت اطلاعات نهادی برآمده از انقلاب اسلامی و تشکیلات حاکمیتی است، بنابراین باید در تراز انقلاب بروز و ظهور کند و مبتنی بر بیانیه گام دوم قدم بردارد و با یک حرکت انقلابی به تعبیر رهبر فرزانه برنامه انقلابی خود را عملیاتی کند. امیدواریم بتوانیم قدم های جدی تر ، حساس تر و تخصصی تر در اجرای ماموریت های امنیتی نظام برداریم.

وی گفت: دشمن قسم خورده با بهره گیری از عوامل نفوذی سکولار و جریان های برانداز در صدد ایجاد نارضایتی و تبدیل آن به کشمکش و بحران در کشور است.دشمن با امکانات فن آورانه در حال توسعه دشمنی علیه نظام مقدس است.نفوذ می تواند برای دشمن زمینه امید باشد.یکی از وظیفه های اصلی ما صیانت از مردم ایران و دارایی های این ملت است، وظیفه من است تشکیلات را انقلابی و اطلاعات را مردم پایه کنم و مردم در تامین امنیت کشور همراه سربازان گمنام امام زمان باشند. همچنان که شعار دولت، مردمی است در حمایت از تولید ملی تمام تشکیلات را بسیج خواهم کرد.

این وزیر پیشنهادی تصریح کرد: تعامل با جامعه اطلاعاتی و ایجاد تحول در مجموعه اطلاعات را در برنامه های خود گنجاندم.امیدواریم بتوانیم با تحول مدیریتی و بالندگی در مجموعه، شرایطی را ایجاد کنیم که وزارت اطلاعات در تحقق شعارهای رییس جمهور پیش قدم باشد. تمام تلاشم را در تحقق رهنمودهای رهبر معظم در جهت جلب رضایت ملت عزیزمان با یک حرکت جهادی و انقلابی به کار خواهم گرفت.

وی افزود: حال که بعد از توفیق و افتخار مدال خادمی حضرت امام رضا  مجدد توفیق پیدا کردم به سربازخانه جهاد بازگردم تا خدمت کنم، خوشحالم اما این مهم منوط به رای اعتماد نمایندگان و مجلس است. از کسانی که در دفاع و نقد من کوشیدند تشکر می کنم چون راهنمای من برای اجرا خواهد بود، وظیفه من فدا کردن جان ناقابلم در مقابل نظام و رهبری است.

خطیب گفت: اگر به من اعتماد کردید تلاش می کنم و اگر نه هم چنان افتخار حضور در محضر حضرت رضا را ادامه خواهم داد. مبتنی بر برنامه ارایه شده توسط آیت الله رییسی  از نمایندگان می خواهم به همه لیست رییس جمهور رای اعتماد داده شود تا مسیر بهبود اوضاع فراهم و امید به کشور بازگردد.