شهر خبر

قالیباف خطاب به نمایندگان:

تذکر رئیس مجلس به موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی

نباید به موضوعات قومیتی پرداخته شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما وظیفه قانونی و شرعی داریم که به موضوعات قومی نپردازیم و همه باید به این مسئله توجه داشته باشند.

به گزارش مشرق، علیرضا نظری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد) مجلس شورای اسلامی طی اخطار اساسی،گفت: مطابق با قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران، آزادی، استقلال، وحدت و توجه به حفظ تمامیت ارضی از یکدیگر تفکیک ناپذیر هستند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است و هیچ فرد و مقامی نمی‌تواند به استقلال و تمامیت ارضی کشور خدشه وارد کند.

وی بیان کرد: همچنین ما در قانون اساسی سوگند یاد کردیم که نمایندگان در ارائه نظرات خود آزاد هستند اما حتماً باید همه ما به مسئله وحدت و انسجام ملی توجه داشته باشیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه برخی دوستان در اظهارات خود، کم‌دقتی و مسائل قومیتی و نژادی را مطرح می‌کنند، درحالی‌که باید استقلال و وحدت کلمه در کشور مورد توجه قرار گیرد.

نظری گفت: گاهی‌اوقات در اظهارات افراد بی‌دقتی‌هایی می‌شود که در درازمدت می‌تواند به تهدیدی علیه نظام تبدیل شود و انتظار ما از هیئت رئیسه آن است به افرادی که در اظهارات خود دقت نظر ندارند و با صحبت‌های خود به وحدت و یکپارچگی کشور لطمه می‌زنند، تذکر لازم داده شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: اخطار شما به جاست و بنده هم به نمایندگان تذکر دادم و همه باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری هم در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با نمایندگان مجلس یازدهم تأکید فرمودند که به موضوعات قومیتی پرداخته نشود و ما در این زمینه وظیفه قانوعی و شرعی داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه محرومیت ما برنامه‌ریزی‌های لازم را در مجلس برای رفع آن انجام دادیم و همه استان‌های ما حتی نقاط برخوردار هم دارای نقاط محروم هستند.

وی گفت: باید محرومیت‌زدایی به صورت عدالت‌محور مورد توجه قرار گیرد که در بودجه ۱۴۰۰ هم ما به صورت اساسی به آن توجه کردیم.

منبع: مهر