شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#انگلیسی#جدید

حقوق های نجومی در انگلستان/ مدیر انگلیسی در یک سال بیشتر از کل عمر یک کارمند دستمزد می‌گیرد


حقوق های نجومی در انگلستان/ مدیر انگلیسی در یک سال بیشتر از کل عمر یک کارمند دستمزد می‌گیرد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی پس از کاهش حقوق مدیران انگلیسی در دوران همه گیری ویروس کرونا، متوسط درآمد سالانه مدیران شرکت‌ها در این کشور ۸۶ برابر متوسط درآمد کارمندان و کارگران تمام وقت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی پس از کاهش حقوق مدیران انگلیسی در دوران همه گیری ویروس کرونا، متوسط درآمد سالانه مدیران عامل شرکت‌ها 86 برابر متوسط درآمد کارمندان و کارگران تمام وقت است.

طبق گزارش "مرکز حقوق های نجومی"، یک اندیشکده بریتانیایی که در مورد عملکرد کسب و کارها و دستمزدها تحقیق می کند، مدیران عامل 100 شرکت برتر در بورس لندن FTSE 100 به طور متوسط 3.7 میلیون دلار (2.69 میلیون پوند) در سال 2020 درآمد داشته اند.

بر اساس این گزارش، حقوق مدیران انگلیسی 86 برابر متوسط درآمد سالانه یک کارمند یا کارگر تمام وقت در بریتانیا یعنی 42900 دلار ( 31500 پوند) است.

حقوق و دستمزد مدیران عامل در این کشور به طور متوسط در سال 2020، 17 درصد کاهش یافت در حالی که این رقم 4.43 میلیون دلار در سال 2019 ثبت شده بود. این اندیشکده سقوط این رقم را با همه گیری کرونا و بیماری کووید 19 مرتبط می داند.

مرکز حقوق های نجومی در گزارش خود نوشت: بدون شک کاهش سطح دستمزد مدیران تا حد زیادی پیامد همه گیری کرونا و تعطیلی های ناشی از آن بوده است. این بیماری همه گیر تأثیر عمده ای بر عملکرد شرکت ها داشته است، هرچند که بسته به بخش مورد نظر، میزان کاهش متفاوت بوده است.

در این گزارش آمده است: از آنجا که حقوق مربوط به عملکرد (شرکت ها) به معیارهای مالی مانند پرداخت سود به سهامداران یا درآمد شرکت‌ها وابسته است، حقوق مدیران کاهش یافته است.

بر اساس این یافته ها، پردرآمدترین مدیرعامل مجموعاً 21.05 میلیون دلار در سال 2020 در شرکت واکسن سازی آسترازنکا AstraZeneca، که یک شرکت دارویی چند ملیتی انگلیسی-سوئدی است درآمد داشت.

این مبلغ تقریباً 500 برابر متوسط دستمزد کارمندان و کارگران بریتانیایی و 197 برابر متوسط دستمزد کارمندان بریتانیایی آسترازنکا است.

به گفته لوک هیلدیارد، مدیر مرکز حقوق های نجومی، "دستمزد نجومی مدیران عامل نشان دهنده شکاف وسیع بین فقیر و غنی در بریتانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی است."

وی گفت: نابرابری های ناشی از همه گیری و حجم پول دولتی که برای محافظت از مشاغل بزرگ استفاده می شود، می تواند استدلال اقدامات برای جلوگیری از دستمزد بالا و ایجاد تعادل در تفاوت شدید درآمدها را تقویت کند.

اتحادیه جی ام بی GMB، اتحادیه عمومی کارگری انگلستان نیز که بیش از 600 هزار نفر عضو دارد، نگرانی های مشابهی را ابراز کرد.

گری اسمیت، دبیر کل این اتحادیه تأکید کرد که همه گیری کرونا نابرابری های عظیمی را که در جامعه انگلستان وجود دارد، برجسته کرده است.

انتهای پیام/