شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شبکه ملی#مجلس#وزارت ارشاد

یوسفی: توسعه شبکه ملی اطلاعات برنامه زارع پور برای وزارت ارتباطات است


یوسفی: توسعه شبکه ملی اطلاعات برنامه زارع پور برای وزارت ارتباطات است

نماینده اهواز در مجلس در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات گفت: آقای زارع پور با راه اندازی مرکز فضای دیجیتال در وزارت ارشاد و دستگاه قضایی، به حفظ مالکیت معنوی و حق مالکیت افراد در پیگیری مسائل خود کمک شایانی کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات طی سخنانی اظهار داشت: کابینه توانمند یعنی کارامدترین فرد و متخصص ترین فرد در آن حوزه، تا آن فرد بتواند مشکلات مردم را در حوزه کاری خود رفع کند، حال کارامدی چگونه تشخیص داده می‌شود؟ اول با ارائه برنامه و دوم با ارائه کارنامه تا مشخص شود که آیا فرد مورد نظر تحول گرا بوده و یا در بحث تعارض منافع اقدام مثبت داشته است یا آنکه تسلیم لابی های قدرت بوده است؟ بنابراین جوان بودن به معنای صرف جوانی برای مجلس موضوعیت ندارد.

وی با اشاره به تحصیلات مرتبط زارع پور در حوزه زیرساخت خاطرنشان کرد: در وزارت ارتباطات دو ساحت وجود دارد؛ نخست در حوزه توسعه زیرساخت ها که باید کار فراوان انجام شود و به برکت نظام جمهوری اسلامی تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام گرفته است و دیگری در حوزه نرم افزار، مدیریت منابع و حکمرانی در فضای مجازی است که امروز به واقع  به فضای حقیقی تبدیل شده  و معیشت اقتصاد مردم به فضای مجازی گره خورده است.

یوسفی ادامه داد: وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه نرم افزاری باید برنامه و شهامت تحول داشته باشد که زارع پور در سوابق خود این موضوع را ثابت کرده است. وی با راه اندازی مرکز فضای دیجیتال در وزارت ارشاد و دستگاه قضایی، به حفظ مالکیت معنوی و حق مالکیت افراد در پیگیری مسائل خود کمک شایانی کرده است. ساماندهی نیروهای شرکتی در پرداخت حقوق  از دیگر درخواست های نمایندگان است که خدمت رئیس جمهور نیز بیان کرده و همه وزرا باید برای نیروهای شرکتی و بازنشستگان خود برنامه مشخصی داشته باشند که وزیر پیشنهادی ارتباطات نیز وعده هایی در این زمینه داده است.

نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین المللی از اولین برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات است، گفت: ما نباید تنها به صورت سنتی در بازارهای بین المللی حضور پیدا کنیم، لذا ایجاد پهنای باند و توسعه ارتباطات و مبادلات اینترنتی برای ما بازارهای جدید ایجاد خواهد کرد. همچنین در حوزه شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار در حوزه زیرساختی از دیگر برنامه های آقای زارع پور است. ما برای ایجاد دولت هوشمند و دیجیتال طبق برنامه های توسعه کشور و کاهش مراجعات مردم به ادارات باید این شبکه ملی را راه اندازی می کردیم که تاکنون محقق نشده و در برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات عنوان شده است.

 یوسفی توسعه اقتصاد دیجیتال را از دیگر برنامه های زارع پور عنوان کرد و تصریح کرد:  اقتصاد مردم در فضای مجازی برای نمایندگان مهم است، اما بحث مالکیت و حق مالکیت آنها باید مورد توجه و ساماندهی قرار گیرد. همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از برنامه های وزیر پیشنهادی مطرح شده، ما نباید تنها مشکلات اقتصادی مان را با توسعه کارخانجات تولیدی حل کنیم، لذا در حوزه دیجیتال باید برنامه داشته باشیم و به سهم 10 درصدی طبق برنامه ها برسیم که در برخی کشورها این میزان به 35 درصد رسیده است.

وی افزود: 3.5 میلیون دانش آموز در روستاهای ما حضور دارند و 20 درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می دهند، لذا در شرایط فعلی کرونا که موضوع آموزش و پرورش در فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است و نادیده گرفته شده، وزیر پیشنهادی ارتباطات در برنامه های خود به توسعه زیرساخت های روستاییان و دسترسی دانش آموزان به اینترنت پرسرعت تاکید دارد.

انتهای پیام/