زارع‌پور تخصص و تجربه مدیریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ندارد

 محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 31 مرداد ماه) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: جایگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت، کشور و توسعه آینده کجاست؟ در حالی که این وزارتخانه یک وزارتخانه زیربنایی است و شاهراهی را باز می‌کند که تمام وزارتخانه‌ها باید از آن مسیر عبور کنند و توسعه را در آن مسیر جستجو کنند، به همین دلیل آنها باید برنامه‌های خود را در این مسیر اعلام کرده و پیگیری کنند.

زارع‌پور تخصص و تجربه مدیریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ندارد

وی افزود: باید برای وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزیری استفاده کنیم که واجد دو مولفه خواستن و توانستن باشد، در حالی که ما در مولفه خواستن و انگیزه وزیر پیشنهادی هیچ شکی نداریم، اما برای عنصر توانستن، سنجش وجود دارد و باید نیروی پیشنهادی تخصص و تجربه داشته باشد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس تصریح کرد: متأسفانه آقای زارع‌پور برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص ندارد؛ چراکه او تحصیل کرده آی تی است در حالی که موضوع ماموریت این وزارتخانه آی سی تی است که این موضوع همانند مقایسه مهندسی پزشکی با پزشکی است، یک پزشک بیماری‌های عفونی ممکن است از دستگاه سی.تی.اسکن و ام.آر.آی استفاده کند اما توانایی تعمیر و ساخت آن را ندارد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی سابقه یک روز کار در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ندارد در حالی که حدود 100 هزار کارمند، متخصص، مهندس و ... در این وزارتخانه مشغول هستند.

نماینده مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهایش بیش از 50 هزار میلیارد تومان درآمد دارند در حالی که وزیر پیشنهادی تاکنون مجموعه‌ای که یک صدم این گردش مالی را داشته اداره نکرده است، اضافه کرد: فردی که برای این وزارتخانه در نظر گرفته می‌شود باید متخصص میان رشته‌ای باشد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تحول هستیم و در صورتی که وزیر توانایی نداشته باشد نمی‌تواند این مهم را محقق کند، ادامه داد: این وزارتخانه حدود 20 میلیارد دلار تجهیزات زیربنایی دارد بنابراین نداشتن تجربه در اقتصاد کلان امکان اداره موفق این وزارتخانه را فراهم نمی‌کند.

مشکینی با تصریح بر اینکه نباید با سرنوشت کشور شوخی کرد، ادامه داد: هر چند ما به دنبال جوانگرایی هستیم اما آیا برای امور زیربنایی خانه خود تنها به موضوع جوانگرایی توجه می‌کنیم و بحث تخصص را در نظر نمی‌گیریم.

وی با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وی رئیس مرکز دیجیتال در وزارت ارشاد بود که تنها کار کنترل، پایش، ثبت و ضبط وبلاگ‌ها و سایت‌های اینترنتی را انجام می‌داد که این کار اقدامی فرهنگی بود. همچنین در بازه زمانی مشاوره سازمان ساترا بود، 18 ماه نیز به عنوان مسئول رسیدگی به امور فناوری اطلاعات قوه قضائیه خدمت کرده است.

عباس زاده مشکینی تصریح کرد: شفافیت یکی از مولفه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این در حالی است که وزیر پیشنهادی به موافقان طرح صیانت از کاربران پیام‌رسان‌های اجتماعی گفته که با روح طرح موافق است و در جای دیگر به مخالفان گفته که با روح طرح مخالف است. بهتر است وزیر پیشنهادی پشت همین تریبون مطرح کند که با روح طرح صیانت موافق است یا مخالف.