به گزارش برنا، سیدمجتبی محفوظی نماینده خوزستان در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از وزرای جوان این کابینه آقای زارع پور است. یکی از ویژگی‌های وی تخصص و تجربه است و بنده در شگرفم که چگونه انگشت را به سمت تخصص و تجربه می برند. جوانی گناه نیست. ایشان دارای بالاترین سطح تحصیلات در رشته کامپیوتر از دانشگاه‌های مهم ایران و خارج از کشور است.

وی افزود: امروز ما در وزارت ارتباطات نیاز به متخصص فناوری اطلاعات و نرم افزار داریم. در حوزه مخابرات کارهای بزرگی صورت گرفته است اما نقص ما در این قسمت است که ایشان تخصص رفع این نقص را دارد. آمار وجود صد هزار نفر کارمند در این وزاتخانه اشتباه است و تنها ده هزار نفر در این وزارتخانه کار می‌کنند. ایشان در دهه 80 مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را راه اندازی کرد که ماموریت اصلی آن ساماندهی و توسعه فضای مجازی بود. البته ایشان در الکترونیکی کردن امور خوش درخشیدند و راه اندازی چندین خدمت الکترونیکی در دوره مدیریت ایشان باعث شد این وزارتخانه به عنوان وزارت برتر در توسعه خدمات الکترونیکی شناخته شود.

وی ادامه داد: برای اولین بار در  دوره ایشان قوانین زمین مانده‌ای مانند قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزارهای یارانه‌ای اجرا شد و برای حمایت از حقوق تولیدکنندگان، نرم افزارهای بسیار خوبی فراهم شد.

محفوظی گفت: شکل گیری بیش از 400 شرکت محتوای دیجیتال از دیگر خدمات ارزنده  زارع پور است. زارع پور در هوشمند سازی قوه قضائیه خوش درخشید و باعث شد مراجعه 5 و نیم میلیون نفر از مردم به قوه قضائیه کاهش پیدا کند و زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی 10 درصد کمتر شود.

وی افزود: از زارع پور انتظار داریم در جهت بومی سازی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی تلاش کند تا کشور از انحصار پلتفرم‌های خارجی خارج شود. همچنین می‌خواهیم وزیر پیشنهادی موضع خود را در اقدام اخیر گوگل پلی در حذف اپلیکیشن‌های ایرانی اعلام کند تا شاهد زورگویی با کاربران ایرانی نباشیم.