شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ورزش#بسکتبال

پیام «آزادباش» وزارت ورزش به متخلفان بسکتبال

پیام «آزادباش» وزارت ورزش و فدراسیون بسکتبال به متخلفان/ برخورد با وارد کنندگان اقلام غیرمجاز چه شد؟

به نظر می‌رسد مسئولان ارشد ورزش و البته فدراسیون بسکتبال، اراده و تصمیمی برای برخورد با متخلفان و افرادی که اقلام غیرمجاز را وارد کردند، ندارند.

به گزارش مشرق، زمان «مقتضی» در فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش هنوز فرا نرسیده است. اوایل تیر ماه بود که تیم ملی بسکتبال ایران از اردوی تدارکاتی ژاپن پیش از آغاز المپیک ۲۰۲۰ توکیو به تهران برگشت و همه را در فرودگاه، شوکه کرد. اقلام غیرمجازی همراه ملی‌پوشان بود و این اتفاق حاشیه‌های زیادی را رقم زد.

عکس العمل فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش با توجه به در پیش بودن المپیک به بهانه حفظ آرامش روانی در تیم ملی، قابل پیش بینی بود. رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال، ضمن پذیرش خطای ملی‌پوشان گفته بود:‌ «هیچگونه دفاعی از این تخلف نداشته و نخواهیم داشت. مطمئن باشید فدراسیون بسکتبال پیگیری همه جانبه را در این شرایط خاص در دستور کار خود قرار داده است. لذا با توجه به همگروهی ایران با مدعیان قدرتمند و اصلی بسکتبال جهان‌ در قرعه‌کشی و نیاز مبرم‌ به آمادگی و حفظ روحیه و انسجام‌ تیمی بازیکنان و کادر فنی، اعلام نتیجه کمیته انضباطی را به بعد از بررسی‌های کامل و جامع موکول می‌کند. تصمیم مناسب و برخورد جدی با خاطی یا خاطیان این موضوع در زمان مقتضی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.»

از این مصاحبه مشخص بود که فدراسیون بسکتبال «فراموشی در گذر زمان» را در دستور کار قرار داده، به این معنا که موضوع را به بهانه حساسیت المپیک به بعد موکول کرد تا زمان بخرند و همه چیز به دست فراموشی سپرده شود.

مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش روز نهم تیر ماه در حاشیه مجمع سالانه فدراسیون کاراته اینگونه گفته بود: «اقلام غیرمجازی همراه با اعضای تیم ملی بسکتبال و برخی ورزشکاران بوده که توقیف شده است. امروز کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال برگزار می‌شود تا با خاطیان برخورد کند. فدراسیون بسکتبال به این موضوعات ورود می‌کند و روز گذشته با رئیس فدراسیون هم صحبت کردم تا با افرادی که در این داستان مقصر هستند، برخورد شود.»

«امروز»ی که علی‌نژاد از آن نام برده و «زمان مقتضی» که طباطبایی عنوان کرده بود، بعد از حدود ۳ هفته که از پایان کار تیم ملی در المپیک گذشته، هنوز محقق نشده و در بهترین و خوش بینانه‌ترین حالت،‌ هنوز اطلاع رسانی نشده که این نیز خود، محل اشکال است.

از ظواهر امر برمی‌آید که مسئولان ارشد ورزش کشور و به تبع آن، فدراسیون بسکتبال، اراده و تصمیمی برای برخورد با متخلفان قضیه فرودگاه ندارند و امیدوارند که فاجعه کرونا در ایران، بحث داغ معرفی کابینه رئیس جمهور، پایان کار دولت و قضایایی از این دست، خطای بزرگ و البته خودخواسته ملی‌پوشان را به دست فراموشی بسپارد.

با این نوع برخورد، پیام «آزادباش» برای سایر رشته‌های ورزشی و کاروان‌های اعزامی به خارج از کشور صادر خواهد شد که محدودیتی برای واردات اقلام غیرمجاز - چه نوشیدنی و چه غیر نوشیدنی- ندارند و هیچ سازمانی هم برای رسیدگی به تخلف آنها، پا پیش نخواهد گذاشت. همه چشم‌ها را بسته‌اند، گویی که اصلاً اتفاقی رخ نداده است.

منبع: تسنیم