شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن

کاهش وزن در خواب امکان‌پذیر است

خواب کافی در طول شبانه‌روز، تاثیر بسیار زیادی روی کاهش وزن دارد. محققان دریافته‌اند که یکی از مؤثرترین راه‌ها برای پایین آوردن کالری مصرفی، خوابیدن به میزان لازم است.

 کاهش وزن در خواب امکان‌پذیر است

دیر خوابیدن و کم خوابیدن می‌تواند باعث بروز چاقی شود. زمانی که ریتم شبانه‌روزی به هم می‌ریزد، بدن هورمون گرلین بیشتری ترشح می‌کند؛ این هورمون عامل افزایش اشتهاست و باعث پرخوری و در نهایت اضافه وزن می‌شود.

شما می‌توانید با انجام چند کار ساده پیش از خواب (که در این مطلب به آنها پرداخته می‌شود)، فرآیند کاهش وزن را تسریع ببخشید.

۱) قبل از خواب، نوشیدنی نخورید

پیش از خواب، نوشیدن مایعات را به حداقل برسانید. در غیر اینصورت با اختلال در خواب و افزایش کالری مصرفی مواجه خواهید بود. معمولاً کالری مایعات دست‌کم گرفته می‌شود، اما لازم است به کالری مایعات مصرفی، توجه بیشتری کنید. اگر قبل از خواب نوشیدنی بخورید، بدنتان نمی‌تواند به خوبی فرآیند کالری‌سوزی را انجام دهد.

۲) خاموش‌کردن تلویزیون!

آیا می دانستید افراد لاغر کسانی هستند که کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند؟ مطالعات اخیر نشان می‌دهند که تماشای تلویزیون در هر دو ساعت، خطر ابتلا به دیابت را تا ۲۰درصد، بیماری قلبی تا ۱۵درصد و مرگ زودهنگام را ۱۳درصد افزایش می‌دهد.

۳)دوری از وسایل  الکترونیکی

یافته‌ها نشان می‌دهند که هرچقدر در اتاق خواب، وسایل الکترونیکی بیشتری وجود داشته باشد، احتمال چاقی، به ویژه در کودکان افزایش می‌یابد. برای اینکه هم خودتان و هم فرزندتان از گزند چاقی در امان بمانید، بهتر است وسایل الکترونیکی همچون موبایل و تبلت را در فضای دیگری بگذارید و به اتاق خواب نبرید.

۴)نوشیدن چای

فالماس می گوید: "حقیقتی در رابطه با نوشیدن یک فنجان چای آرام‌بخش وجود دارد و آن این است که مغز شما بعد از صرف چای، سرعت فعالیتش را کاهش می‌دهد و خود را آرام می‌کند [ به ریلکس‌شدن اعصاب و روان اشاره دارد]. چند نمونه از بهترین چای‌هایی که می‌توان پیش از خواب نوشید عبارتند از: بابونه، نعناع، اسطوخودوس و سنبل‌الطیب؛ که خواص آرام‌بخش دارند."

اگر به خوبی این موارد را رعایت کنید، خواهید دید که کاهش وزن در خواب امکان‌پذیر است.

 

منبع: خبر آنلاین