شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دارای#کرونا

افراد دارای علائم ولی با تست منفی کرونا هم خود را قرنطینه کنند!

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: به دلیل تغییر جهش کرونا با سویه دلتا بهتر است افراد دارای علائم با وجود نتیجه منفی تست، خود را قرنطینه کنند.

افراد دارای علائم ولی با تست منفی کرونا هم خود را قرنطینه کنند!

به گزارش منیبان؛ آمیتیس رمضانی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افردی که علائم داشته و تست آن‌ها منفی می‌شود هم باید خود را قرنطینه کنند.

او افزود: باگذشت زمان وقتی فرد خود را قرنطینه کند، علائم او ظاهر خواهد شد. در این شرایط معتقدیم تمام علائم هر چند خفیف و ساده، کروناست.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علائمی مانند سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه، تب می‌تواند نشانه‌هایی از کرونا باشد و فرد باید به مدت ۲ هفته خود را قرنطینه کند. البته اگر فردی در مدت ۴ الی ۵ روز خوب نشود باید مدت قرنطینه او طولانی‌تر شود.

او ادامه داد: اغلب علائم خفیف افراد با گذشت زمان شدیدتر خواهد شد. با وجود این که علائم شدید شد، فرد باید حدود ۱۸ تا ۲۱ روز در خانه بماند.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با توجه به امکان اشتباه در پاسخگویی تست‌ها به دلیل تغییر جهش کرونا با سویه دلتا بهتر است افراد دارای علائم با وجود نتیجه منفی تست، خود را قرنطینه کنند.

 رمضانی در پایان بیان کرد: تحقیقات اخیر نشان داده که زمان گرفتن تست PCR مهم است. در ساعات ابتدایی صبح ویروس ریزش می‌کند و بهتر است در ساعات پایانی روز تست گرفته شود. بهترین زمان تست دادن ۴ الی ۵ روز بعد از مبتلا شدن است تا جواب مناسب و دقیق تری را دریافت کنیم.