شهر خبر

یک مدال طلا و ۳ برنز حاصل تلاش نمایندگان ایران در کشتی فرنگی جوانان جهان

کشتی

در پایان رقابت‌های ۵ وزن اول مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان، تیم ملی ایران به یک مدال طلا و ۳ برنز رسید.

به گزارش مشرق، بعد از برگزاری رقابت‌های ۵ وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در اوفای روسیه، امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید و ایمان محمدی در ۶۳ کیلو، محمدحسین آذرم دخت در ۷۷ کیلوگرم و امیرمحمد بیات در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب ۳ مدال برنز شدند.

در رقابت‌های وزن ۵۵ کیلوگرم، امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ از سد المیر علی‌یف از آذربایجان گذشت. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدم اوزون از ترکیه با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

ده بزرگی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر ایسخار کوربایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.   نماینده کشتی ایران با برتری ۳ بر یک مقابل علی مردون عبداله‌یف از ازبکستان در دیدار فینال،   به مدال طلا دست یافت.

ایمان محمدی در رقابت‌های وزن ۶۳ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر چیز لاجوآی از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۳ مغلوب ساید باکایف از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، محمدی راهی گروه بازنده‌ها شد.

محمدی در اولین مسابقه خود در گروه بازنده‌ها مقابل ضیا باباشوف از کشور آذربایجان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر مانوئل استویچا از رومانی را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در رقابت‌های وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدحسین آذرم دخت پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر واسیل کوجوک از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۴ مغلوب اکسایوس موکوبو از نروژ شد و با توجه به راه‌یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، آذرم دخت به گروه شانس مجدد رفت.

وی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۲ از سد کریستوفر کلانی از مجارستان گذشت و راهی دیدار رده‌بندی شد. آذرم دخت در این دیدار و در یک کشتی تماشایی با نتیجه ۸ بر ۴ از سد عماد ابوالاتا از مصر گذشت و صاحب مدال برنز شد.

ایمرمحمد بیات آخرین نماینده کشورمان در ۵ وزن نخست در رقابت‌های  وزن ۱۳۰ کیلوگرم  پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۲ بر ۳ مغلوب سرخان ممدوف از آذربایجان شد و به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله مقابل توماس واورزینزیک از لهستان با نتیجه ۴ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار رده بندی شد.

بیات در دیدار رده بندی نیز برابر نیکولاس نتونیاس از یونان با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

علی عابدی درزی نیز روز گذشته در همان دور نخست در رقابت‌های وزن ۸۷ کیلوگرم با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل آلگوت کالمان از سوئد شکست خورد و حذف شد.

منبع: تسنیم