شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتباطات#وزیر پیشنهادی

اعلام گزارش کمیسیون فرهنگی درباره وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

کدخبر: 434791
اقتصاد نیوز : حجت الاسلام مجید نصیرایی در جلسه علنی عصر امروز ( شنبه) گزارش کمیسیون فرهنگی درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، گزارش کمیسیون فرهنگی بر اساس تبصره ماده ۲۰۲ برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در جلسه علنی عصر امروز ( شنبه) گزارش کمیسیون فرهنگی درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت کرد.

در این گزارش تاکید شد: مستند ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به پیوست گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ارائه شده عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در راستا اجرا ماده ۲۰۲ ایین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برنامه کاری بررسی صلاحیت وزرای پشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر اساس زمان بندی ارائه شده طی روزها شنبه تاسه شنبه ۲۶ مرداد ماه طی ۲۲ ساعت کاری و ملاقات با ۱۹ نفر از وزرای پیشنهادی به انجام رسید بر اساس ماموریت کمیسیون فرهنگی برای بررسی صلاحیت وزرای تخصصی از وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات هر کدام دو ساعت و ۱۶ وزارت خانه دیگر هر کدام به میزان یک ساعت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بررسی معیارهای عمومی برنامه های وزیر پیشنهادی و بحث انسجام در بحث برنامه ها بود که برنامه پیشنهادی ایشان پس از ارائه چشم انداز مروری بر اسناد بالا دستی این حوزه داشته است و سپس برنامه های خود را ذیل ۸ محور برنامه های این وزارت خانه ارائه کردند و در هر یک از این ۸ قسمت ابتدا مروری بر مسئله داشته اند و پس از بیان چالش ها راهبردهای آن حوزه را ارائه کردند.

در برنامه های ارائه شده برخی از بخش ها به کلیات و در برخی به جزئیات پرداخته شد در برخی از بخش ها به حوزه سیاست گذاری ورود کردند که از وظایف شورای عالی فضای مجازی بوده و مورد تایید کمیسیون نبوده است و در بخش سنجش پذیر بودن نیز در برخی از بخش های برنامه اقدام عملیاتی قابل سنجش است که این مسئله میزان تحقق برنامه از سوی نهادهای حاضر همچون مجلس را در طول مدت تصدی وزارت تسهیل می کند.

اکثر محور های برنامه از شفافیت های لازم برخوردار است اما در برخی از بخش ها به دلیل پیچیدگی موضوع مسئله را به خوبی توصیف نکرده است و با توجه به اینکه در کلیه راهبردهای ارائه شده در برنامه ۸ گانه اولویت بندی رعایت نشده است زمان بندی نیز به خوبی صورت نگرفته است اما تطبیق برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی ارتباطات حکایت از آن دارد که ۵۴ درصد از برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر منطبق است و ۳۴ درصد نیز همسو است و همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه با اسناد بالا دستی یافت نشده است.

تخصص و دوره های دانش افزایی در کنار روحیه جهادی و انقلابی و تحول گرایی و توجه به توسعه دولت الکترونیک در کنار لزوم بهره مندی از نظر مشاوران و کارشناسان عملکر قابل اطمینان از وی را رقم می زند.

نتیجه گیری: نظر قریب به اتفاق اعضای کمیسیون در موافقت با وزیر ارتباطات با توجه به تحصیلات، خلاقیت، سلامت، نوع گرایی علی رغم تجربه محدود اجرایی ایشان می باشد و امید است وزیر نامبرده با توجه به سلامت، پاکدستی، عدم تعلقات مادی و با توجه به اجرای طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی بتواند منافع عموم مردم و دولت را تامین کند.