شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوخت#کشتی#رسانه‌ها

محورهای رسانه های لبنان؛

کشتی سوخت ایران تیتر اصلی روزنامه های لبنانی

کشتی سوخت ایران تیتر اصلی روزنامه های لبنانی

رسانه‌های لبنان به موضوعات مختلفی پرداختند که کشتی حامل سوخت ایران برای لبنان، مهمترین سوژه خبری این رسانه‌ها است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه الأخبار در مطلبی نوشت: اسرائیل در برابر آزمونی سخت. اقدام علیه نفتکش حامل نفت ایران به لبنان همان قدر برای اسرائیل هزینه دارد که اقدام نکردن علیه آن دارد.

این روزنامه در ادامه نوشته است: مقاومت، محاصره و هیمنه کارتل ها را شکست. واردات نفت از ایران هیچ چالش و مزاحمتی در داخل لبنان ایجاد نمی کند و بلکه به مثابه اکسیژنی برای تنفس لبنانی ها در حالت خفگی است. منطق می گوید که دولت خود را مسلح به تصمیم مقاومت کند تا مبتنی بر آن گزینه های بدیل را برای بهبود وضعیت اقتصادی ارائه کند.

روزنامه البناء در مطلبی آورده است: کشتی مقاومت از ایران به سمت لبنان حرکت کرد و آمریکا پیش از آن تحریم ها برای عبور گاز از مصر به لبنان را برداشت.

این روزنامه در ادامه می نویسد: اقدام نصرالله محاصره را شکست و معادله بازدارندگی را گسترش داد.

روزنامه الدیار لبنان در مطلبی اعلام کرد: نصرالله با سخنانش درباره واردات نفت از ایران، کاخ سفید را به لرزه درآورد. وعده آمریکا در رسیدن گاز مصر به لبنان به زودی محقق نمی شود.

روزنامه الجمهوریه لبنان نوشت: نحوه خروج آمریکا از افغانستان و وانهادن آن به طالبان تاثیر روانی بر متحدان آمریکا در منطقه و در لبنان گذاشته است.