شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#رئیس پلیس#تهران بزرگ#پلیس آگاهی

رها کردن جسم نیمه‌جان دختر جوان در عوارضی تهران توسط خواستگار قلابی


رها کردن جسم نیمه‌جان دختر جوان در عوارضی تهران توسط خواستگار قلابی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری خواستگار شیادی خبر داد که سوژه‌های خود را بی‌هوش می‌کرد و اموال آنها را به سرقت می‌برد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مدتی قبل خانمی 42 ساله ساکن شهرستان خلخال با ارائه پرونده‌ای، به پلیس آگاهی شهرستان ری مراجعه و اعلام کرد توسط شخصی به اسم سلمان بی‌هوش و مقداری طلا به ارزش تقریبی 100میلیون تومان از وی سرقت شده است که پرونده برای پی‌جویی و کشف جرم به دایره مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: از طریق سایت همسریابی با مردی به اسم سلمان اهل شهرستان شیراز آشنا شدم که او برای ملاقات به شهرستان خلخال آمد و پس از گفت‌گویی، با جلب اعتماد و به انگیزه ازدواج، من را سوار خودرو خود و در طول مسیر یک لیوان نسکافه به من تعارف کرد.

وی افزود: بعد از نوشیدن نسکافه بی‌هوش شدم و روز بعد در عوارضی تهران بصورت نیمه‌جان توسط اهالی محل رویت و به بیمارستان منتقل شده در بیمارستان متوجه به سرقت رفتن طلاجاتم شامل النگو و گردنبند و گوشواره به ارزش 100 میلیون تومان و یک دستگاه تلفن همراهم شدم.

با عنایت به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهم پرونده بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. بدواً هویت کامل متهم توسط کارآگاهان به دست آمد و مورد شناسایی قرار گرفت که یافته‌ها حاکی از آن بود وی در بیشتر شهرهای کشور در حال تردد بوده و نقطه ثابتی برای اسکان ندارد.

یافته‌ها حاکی از آن بود سلمان دارای دو همسر بوده که یکی از آنها ساکن مشهد بوده و فوت کرده و دیگری ساکن شهرستانی از توابع زنجان است.

با اقدامات مستمر و بی‌وقفه، سرنخهایی از مخفیگاه متهم در شهرستان زنجان کشف و با هماهنگی قضائی متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و از مخفیگاه وی مقادیر زیادی قرصهای بی‌هوشی و تعدادی نسکافه کشف شد که در بعضی از آنها باز و مجدداً چسب خورده بود.

سلمان پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی، در تحقیقات، ابتدا منکر هرگونه بزهی بوده اما حین مواجه شدن با قرائن و مستندات، ناچاراً لب به اعتراف گشود و علاوه بر سرقت به‌عنف از شاکی به شیوه بیهوشی، به پنج فقره سرقت دیگر از خانمها به شیوه و شگرد مشابه (آشنایی درسایت همسریابی و بهانه ازدواج) درشهرستانهای اسلامشهر، اراک و کرمان اعتراف کرد که پس از اطلاع‌رسانی بازداشت متهم به فرماندهی انتظامی استانهای مربوطه، هر پنج مالباخته به پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرده و سلمان را شناسایی کردند.

سردار علیرضا لطفی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: اموال مسروقه مالباختگان به ارزش تقریبی 600 میلیون تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: نسکافه‌های مکشوفه از متهم که در آنها باز و مجدداً چسبانده شده بودند، برای بررسی آزمایشگاهی و نوع مواد موجود در آن به مرکز تشخیص هویت آگاهی ارسال و برابر گزارش کارشناسان آزمایشگاهی این مرکز مشخص شد نسکافه‌های مکشوفه حاوی داروی بیهوشی بوده که متهم برای سوژه‌های خود آماده کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: با عنایت به احتمال ارتکاب سرقتهای دیگر به شیوه و شگرد مشابه در دیگر استانها مراتب دستگیری وی به فرماندهان انتظامی سراسرکشور اطلاع‌رسانی شده و متهم با دستور قضائی برای تکمیل تحقیقات متهم تحت نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/