شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#وزیر پیشنهادی

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «ارتباطات و فناوری اطلاعات» در مجلس

با پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
خبرگزاری میزان - نمایندگان مجلس بعد از اتمام بررسی برنامه دولت سیزدهم، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به ترتیب حروف الفبا آغاز کردند.

با اتمام بررسی صلاحیت حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش این کمیسیون پیرو برنامه گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در صحن مجلس قرائت کرد.

حجت السلام نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی گزارش این کمیسیون پیرو برنامه گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در صحن مجلس قرائت کرد.

علی اصغر عنابستانی در با برنامه وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن مجلس گفت:انصافاً وزیر پیشنهادی برنامه جامع و کاملی ارائه کردند و بخش زیادی از نگرانی‌های ما در خصوص مباحث مهمی درباره حکمرانی در فضای دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، دولت هوشمند، شبکه ملی اطلاعات و شتابدهی به صنعت فضایی و مواردی دیگر را تا حدودی برطرف کرده‌اند، اما اشکال اساسی که به برنامه پیشنهادی برادر عزیزم دکتر زارع پور در مورد شبکه ملی اطلاعات وارد است این است که ایشان تنها به بیان چالش‌های این حوزه و پیشنهاد راهبرد‌ها برای حل آن‌ها اقدام کرده و راه‌حل عملیاتی حداقل برای آن ارائه نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: ایشان باید اهداف کمی توسعه شبکه ملی اطلاعات را مشخص کنند و سال به سال هدف گذاری کنند که ما نمایندگان بتوانیم بر اساس آن هدف زمانبندی شده، مطالبه کنیم وگرنه این طرح ملی مهم مثل ۱۵ سال گذشته به همان سرنوشت دچار می‌شود و اجرا نخواهد شد.

عنابستانی تاکید کرد: همچنین ایشان در برنامه خودشان درباره طرح صیانت اظهارنظر نکردند و روش خود را اعلام نکردند متاسفانه ما در کشور  و در عرصه ارتباطات کار عملی را در دست نداریم و صاحب هیچ پلتفرم نوظهوری نیستیم و سخت افزار قابل اعتنایی هم تولید نمی‌کنیم. متاسفانه در طول سال‌های گذشته در این عرصه از نوآوران این عرصه هم حمایت نکردیم و هیچ سرمایه‌ای در اختیار کارآفرینان در این عرصه نگذاشتیم و تنها تلاش کردیم با چند کپی ناشیانه از نرم‌افزار‌های خارجی توی این عرصه تاثیرگذار باشیم که این مسئله تقریباً غیرممکن بوده است.

مالک شریعتی در موافقت با وزیر پیشنهادی «ارتباطات و فناوری اطلاعات» در صحن مجلس گفت: مایه خوشحالی و مباهات است که گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ارتباطات جوانی متخصص و انقلابی و دغدغه‌مند و از استان کرمانشاه است که از کودکی و نوجوانی همواره به نخبگی و هوشمندی شناخته شده و مراحل رشد حرفه‌ای خود را پر افتخار طی کرده است و علیرغم جوان بودن دارای کارنامه بوده و عملگرا است.

ادامه دارد ...