شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رییس جمهور#دادگستری#وزارت

رییس جمهور بهترین گزینه را برای وزارت دادگستری معرفی کرده است


رییس جمهور بهترین گزینه را برای وزارت دادگستری معرفی کرده است

نایب رئیس اول کمسیون قضایی مجلس: رحیمی از نظر سلامت و از نظر توان و اجرا، برای وزارت دادگستری گزینه کاملاً مناسبی است و رأی اعتماد مجلس را دریافت خواهد کرد.

سید محمد موحد، نایب رئیس اول کمسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، گفت: معتقدم از وزرایی که در کابینه سیزدهم بسیار به‌جا معرفی شده و ویژگی‌های لازم برای وزارت دادگستری را دارد، آقای امین‌حسین رحیمی است.

نماینده مردم بهمئی کهگیلویه در خانه ملت ادامه داد: حمایت من از گزینه رییس جمهور برای وزارت دادگستری دلایل مختلفی دارد؛ اولاً سوابق بسیار روشن و کاملاً شفافی در مدیریت‌های مختلف کشور دارد. او در دیوان محاسبات کشور رییس و قبل از آن دادستان دیوان بود. سابقه نمایندگی مردم را دارد و در قوه قضائیه هم مراحل مدیریتی مختلفی را پشت سر گذاشته است و هر جا مسئولیت داشت، به خوبی درخشیده است.

وی افزود: آقای رحیمی هم از نظر سلامت و هم از نظر توان و اجرا، برای وزارت دادگستری گزینه کاملاً مناسبی است و جزو وزرایی است که رأی اعتماد قابل توجه و حایز اهمیت خواهد داشت و دلیل آن هم وجود ویژگی‌هایی است در وی وجود دارد و برخی از آنها را برشمردم.

موحد در پایان اظهار کرد: امیدارم آقای رحیمی همانند مدیریت‌های سابق که توانسته موفق شود، در این مرحله هم بتواند مسئولیت خظیر خود را با موفقیت سپری کند.

گفتنی است؛ از صبح امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت تشکیل شده است. سید ابراهیم رئیسی، برای تصدی وزارت دادگستری امین‌‌حسین رحیمی را به خانه ملت معرفی کرده است. رییس جمهور در دفاع از گزینه پیشنهادی خود برای وزارت دادگستری گفت: آقای رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری به علت آشنایی عمیق با مسائل "قضائی و مجلس" پیشنهاد شده است.

امین‌حسین رحیمی در صورت کسب رأی اعتماد مجلس، بعد از اسدالله مبشری، احمد صدر حاج سید جوادی، ابراهیم احدی، سید محمد اصغری، حسن حبیبی، اسماعیل شوشتری، جمال کریمی‌راد، غلامحسین الهام، مرتضی بختیاری، مصطفی پورمحمدی و سید علیرضا آوایی، دوازدهمین وزیر دادگستری در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

انتهای پیام/