شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ژاپن#پارالمپیک#همزمان

همزمان با آغاز پارالمپیک این بحران در ژاپن بیشتر شد!

بازی های پارالمپیک توکیو روز سه شنبه در حالی آغاز خواهند شد که پایتخت ژاپن به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آستانه یک بحران پزشکی قرار دارد.

همزمان با آغاز پارالمپیک این بحران در ژاپن بیشتر شد!

به گزارش منیبان؛ از کیدو،  میانگین هفت روزه تعداد مبتلایان جدید در توکیو تا روز جمعه ۳.۴ برابر رقم مشابه در ۲۳ ژوئیه است، زمانی که بازی های المپیک آغاز شدند.

بر اساس این گزارش، در این مدت تعداد بیماران بدحال چهار برابر شده است و تعداد مبتلایانی که خود را در خانه هایشان قرنطینه کرده اند نیز به رقم بی سابقه ای رسیده است. متخصصان به احتمال وقوع یک «وضعیت اضطراری غیرقابل کنترل و در حد فاجعه» اشاره دارند.

روز گذشته، کوئیکه یوریکو استاندار توکیو گفت که امیدوار است نظر مساعد مردم را نسبت به برگزاری این رویداد جلب کند. اما برخی مسئولان ارشد دولت کلانشهر توکیو این امر را دشوار می دانند، بازی های پارالمپیک توکیو اصولا بدون تماشاچی برگزار خواهند شد.

در ژاپن، تعداد مبتلایان جدید به کرونا روز جمعه بار دیگر به رقم بی سابقه بالایی رسید بیش از ۲۵ هزار و ۸۰۰ مبتلا در سراسر ژاپن شناسایی شدند، که برای سومین روز متوالی تعداد بی سابقه ای را بر جای می گذارد.

شیوع سریع کرونا باعث کمبود تخت های خالی بیمارستانی در برخی مناطق، بخصوص در داخل و اطراف توکیو شده است.

تعداد بیماران بدحال نیز در سراسر ژاپن رو به افزایش است شمار بیمارانی که خود قادر به نفس کشیدن نیستند و به دستگاه های حمایت قلبی ریوی (اِکمو) وصل هستند، به رقم بی سابقه بالایی رسیده است.