شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#نماینده مجلس

دو هدف عمده تروریست‌ها از هدف قرار دادن «طارمیه» بغداد /گفت‌وگوی «ماجد غماس» با تسنیم


دو هدف عمده تروریست‌ها از هدف قرار دادن «طارمیه» بغداد /گفت‌وگوی «ماجد غماس» با تسنیم

نماینده مجلس اعلای عراق در ایران با بیان اینکه منطقه «الطارمیه» بغداد کانون تروریست‌ها شده معتقد است، نیروهای نظامی و امنیتی عراق عملیات گسترده‌ای را علیه تروریست‌ها شروع و منطقه الطارمیه از لوث وجود آنان پاکسازی خواهند کرد.

«ماجد غماس» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به حمله گروه‌های تروریستی به مقر حشد شعبی درمنطقه « الطارمیه»  واقع در شمال بغداد که به شهادت  4 تن از نیروهای حشد شعبی منجر شد،  اظهار داشت:  در استان بغداد منطقه  الطارمیه یک نقطه حساس و مهم به شمار می‌رود چراکه این منطقه  به شهر کاظمیه نزدیک است و از آنجایی که عناصر تروریستی به  الطارمیه نفوذ کرده‌اند، این منطقه همواره یک چالش امنیتی بوده و هست.

نماینده مجلس اعلای عراق در ایران با بیان اینکه تروریست‌ها می‌کوشند از ناحیه شمال بغداد ناامنی ایجاد کنند، اظهار داشت:  آنان می‌خواهند وضعیتی همچون شهرک  «جرف الصخر» بیش از سال 2014 ایجاد کنند. این شهرک در جنوب بغداد و در حد فاصل این شهر و کربلا قرار دارد. شهرک جرف الصخر پیش از سال 2014 کانون عملیات گروه‌های تروریستی بود اما به دنبال فتوای آیت الله سیستانی در تشکیل حشد شعبی، این شهرک توسط نیروهای حشد شعبی از لوث عناصر تروریستی پاکسازی شد.

وی تصریح کرد: اکنون الطارمیه  شرایطی با  شدت کمتر همانند شهرک جرف الصخرپیش از سال 2014 دارد.  همانطوری که عرض شد الطارمیه همواره  چالش امنیتی محسوب به شمار می‌رود لذا نیروهای امنیتی کوشیده‌اند،  شرایط امنیتی آنجا را سامان دهند اما تروریست با انجام عملیات‌های مختلف می خواهند الطارمیه  را ناامن جلوه دهند.  تروریست‌ها با حمله به نیروهای حشد شعبی در الطارمیه  و انجام عملیات تروریستی  در « صلاح الدین » و سایر استان‌های عراق می‌خواهند بگویند ما همچنان در عراق حضور فعال داریم البته شرایط  کنونی آنها تفاوت فاحشی با پیش از تشکیل حشد شعبی دارد. اکنون این گروه‌ها در موضع ضعف قرار دارند.

این سیاستمدار عراقی با بیان اینکه مناطقی که هدف عملیات گروه‌های تروریستی  قرار می‌گیرند، مناطق سنی نشین هستند، گفت: تروریست‌ها می‌خواهند با انجام چنین عملیات‌هایی از وضعیت سیاسی و میدانی در عراق بهره برداری کنند. آنان می‌خواهند هموطنان اهل سنن را تحت فشار قرار دهند تا آنان مجبور شوند نسبت به نبود امنیت در مناطق خود اعتراض کنند. هدف دیگر گروه‌های تروریستی این است که با ناامن جلوه دادن عراق می‌خواهد اهرم فشاری در اختیار سیاستمدارانی قرار دهند که خواهان به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی آینده هستند.

نماینده مجلس اعلای عراق در تهران درباره چشم انداز وضعیت امنیتی الطارمیه بغداد گفت: مقامات بغداد به این منطقه توجه بیشتری خواهند کرد وانتظار می‌رود نیروهای نظامی وامنیتی عراق عملیات گسترده‌ای را علیه گروه‌های تروریستی مستقر در الطارمیه انجام دهند و این منطقه را از لوث وجود آنان پاکسازی کنند.

 

انتهای پیام/