شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم ملی فوتبال#جدید

چالش‌های اسکوچیچ برای لیست جدید تیم ملی فوتبال/ مدافعان مصدوم، مدعیان دروازه و خط حمله


چالش‌های اسکوچیچ برای لیست جدید تیم ملی فوتبال/ مدافعان مصدوم، مدعیان دروازه و خط حمله

سرمربی تیم ملی فوتبال در اردوی پیش‌رو چالش‌های زیادی برای اعلام نفرات لیست خود دارد که شاید بیشترین آن در خط دفاعی باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال از روز 3 شهریورماه با حضور بازیکنان داخلی اردوی خود را آغاز می‌کند و از روز 8 شهریور هم با پیوستن لژیونرها تمرینات پیگیری خواهد شد.

تیم ملی روزهای 11 و 16 شهریورماه و در دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 قطر به ترتیب با سوریه و عراق دیدار خواهد کرد. ملی‌پوشان ایران در نخستین دیدار میزبان هستند که تلاش فدراسیون فوتبال قطعی کردن میزبانی در تهران است و در غیر این صورت میزبانی دیدارهای ایران در قطر انجام خواهد شد. همچنین دیدار دوم هم که بازی خانگی عراق محسوب می‌شود، در قطر برگزار خواهد شد و ورزشگاه الغرافه میزبان دو تیم است.

دراگان اسکوچیچ برای این دو دیدار حساس با چالش‌هایی مواجه است که مربوط به لیست تیم ملی می‌شود. مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی که از نفرات اصلی تیم ملی 6 سال اخیر بوده یک جابجایی قطعی را در لیست تیم ملی ایجاد کرده است. همچنین اسکوچیچ که عارف غلامی را به عنوان بازیکن جایگزین در اردوهای قبلی در اختیار داشت، این بازیکن را هم نمی‌تواند به اردو فرابخواند، چرا که غلامی نیز مانند پورعلی‌گنجی رباط صلیبی پاره کرده و هیچ‌کدام هنوز موفق به جراحی نشده‌اند.

در بین گزینه‌های موجود برای دفاع میانی محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و سیدمجید حسینی که در اردوهای قبل حاضر بودند به احتمال فراوان بازهم به اردو دعوت خواهند شد، اما لزوم حضور یک یا دو مدافع میانی دیگر هم در لیست تیم ملی حس می‌شود که باید دید اسکوچیچ از میان مدافعان مبانی حاضر در لیگ، چه نامی را در لیست خود قرار خواهد داد.

تیم ملی فوتبال ایران , دراگان اسکوچیچ ,

احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی هم در روزهای اخیر دچار مصدومیت شد. هرچند مصدومیت او جدی نیست، اما با این حال بعید به نظر می‌رسد بتواند تیم ملی را در دو بازی پیش‌رو همراهی کند. حاج‌صفی اعلام کرده به حداقل 10 تا 12 روز زمان برای ریکاوری نیاز دارد تا مجدداً به تمرینات برگردد که با این حساب اردوی پیش‌روی تیم ملی را از دست خواهد داد. باشگاه آ.اِ.ک یونان هم مدت دوری بازیکن ایرانی تیمش را 3 هفته اعلام کرده است که چالش اصلی تیم ملی همین مسئله خواهد بود.

تیم ملی ضمن از دست دادن کاپیتان خود، یک بازیکن دو پُسته را از دست داده که قابلیت بازی در دفاع چپ و هافبک دفاعی را داشت. از سویی میلاد محمدی هم نتوانسته در دفاع چپ خواسته‌ها را برآورده کند و در صورت آماده نبودن او در اردوی پیش‌رو، تیم ملی دچار چالشی جدی در این پست خواهد شد.

اسکوچیچ البته برای دفاع چپ، وحید امیری را در نظر دارد که در فصل گذشته مدتی برای پرسپولیس در این پست بازی کرد و عملکرد قابل قبولی هم داشت. امیری در بازی‌های اخیر تیم ملی در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی هم در دفاع چپ به میدان رفت تا گزینه‌ای جدی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی برای این پست باشد، اما سرمربی تیم ملی بازهم برای جانشینی حاج‌صفی باید به دنبال گزینه آلترناتیو باشد تا در دفاع چپ به مشکل نخورد.

امید نورافکن که بازیکن مورد علاقه اسکوچیچ است و فصل اخیر برای سپاهان در دفاع چپ به میدان رفته، احتمالاً جانشین حاج‌صفی خواهد شد که مانند او بازیکنی دو پُسته با قابلیت بازی در هافبک دفاعی و دفاع چپ است. محمد نادری بازیکن فصل قبل استقلال که این فصل راهی آلتای ترکیه شد و سعید آقایی نیز می‌توانند گزینه‌های دیگری برای دفاع چپ باشند.

با عبور از خط دفاعی که چالش جدی سرمربی تیم ملی به دلیل لشگر مصدومان است، درون دروازه تیم ملی چالشی شیرین را برای اسکوچیچ به همراه دارد. علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری چهار دروازه‌بان تیم ملی در اردوی قبلی بودند که حالا با حضور نیازمند در لیگ پرتغال سه نفر آنها لژیونر هستند که هر سه نفر نیز عملکرد خوبی در ترکیب تیم ملی داشته‌اند. جدا از اخباری که عملکرد خوبی در تراکتور داشت، رشید مظاهری، دروازه‌بان استقلال نیز که اردوی قبلی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد، می‌تواند در اردوی پیش‌رو حاضر باشد. برخی حامد لک، دروازه‌بان پرسپولیس را هم به دلیل عملکردش در فصل گذشته و آمار خوبی که داشت، گزینه حضور در تیم ملی می‌دانند.

چالش شیرین اسکوچیچ در خط حمله نیز همراه او است. آمادگی بالای سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد در مرحله قبلی خط حمله تیم ملی ایران را تبدیل به ترسناک‌ترین خط حمله برای رقیبان کرده است. علاوه بر آنها آمادگی بالای علیرضا جهانبخش در فاینورد هم کار اسکوچیچ را برای انتخاب نفرات سخت می‌کند، چرا که فارغ از جهانبخش که البته در پست وینگر راست به میدان خواهد رفت، سجاد شهباززاده، مهدی قایدی و شهریار مغانلو بازیکنان مدعی لیگ داخلی برای حضور در تیم ملی هستند. در کنار آنها مهدی ترابی، علی قلی‌زاده و کاوه رضایی نیز جزو بازیکنان تاثیر گذار تیم ملی در بازی‌های اخیر بودند.

تیم ملی فوتبال ایران , دراگان اسکوچیچ ,

تیم ملی درخط حمله نفرات دیگری هم دارد که شاید در اردوی قبلی غایب بودند، اما خود را مدعی حضور در تیم ملی می‌دانند که می‌توان به علی علیپور از تیم ماریتیمو پرتغال، اللهیار صیادمنش از زوریا اوکراین، مهرداد محمدی از العربی قطر، عیسی آل‌کثیر و ارسلان مطهری از پرسپولیس و استقلال اشاره کرد.

لیست نفرات تیم ملی در دفاع راست و هافبک میانی هم تا حدودی قابل حدس است که می‌توان به بازیکنانی چون صادق محرمی، سیامک نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، جعفر سلمانی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، سامان قدوس، کمال کامیابی‌نیا و علی کریمی که در فهرست نفرات اخیر تیم ملی حضور داشتند، اشاره کرد.

حالا همه منتظر اعلام لیست تیم ملی برای بازی‌های پیش‌رو هستند که طبق برنامه، تمرینات با حضور بازیکنان داخلی از روز چهارشنبه آغاز می‌شود. ضمن اینکه باید دید لیست تیم ملی برای اردوی پیش‌رو با حضور چند بازیکن خواهد بود. هر تیم به صورت رسمی می‌تواند 23 بازیکن را در لیست خود داشته باشد، اما با توجه به شرایط کرونایی، تیم‌ها می‌توانند نفرات بیشتری را انتخاب کنند تا در صورت ابتلای هر یک از بازیکنان، جایگزین بازیکن جدید دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/