به گزارش برنا؛ احمد صادقی، عضو شورای شهر ششم با اشاره به وضعیت استفاده از ظرفیت های شهرداری تهران برای ایجاد نقاهتگاه در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: راه اندازی نقاهتگاه باید به تشخیص ستاد ملی کرونا باشد. شهر تهران به نقاهتگاه نیازی ندارد و خیلی از ظرفیت بیمارستان ها خالی است و بیشتر نیاز به نیروی انسانی دارد.

او افزود: شهرداری تهران با توجه به درخواست ستاد ملی کرونا آمادگی دارد که همه ظرفیت ها جمله کلیه مراکز ورزشی، فرهنگسراها ، سوله های بحران و حتی بوستان ها را در اختیار ستاد قرار دهد ولی تصمیم گیری برای استفاده از این فضاها جای دیگری اتفاق می افتد.

صادقی با بیان اینکه باید بازنگری در ساختار مدیریت کرونا شهر تهران صورت گیرد، گفت: ساختار قبلی که کرونا را مدیریت کرده موفق عمل نبوده و باید در دولت این ساختار مورد بازنگری قرار گیرد تا از همه ظرفیت های موجود شهر و کشور استفاده شود و این ساختار باید تغییر کند.

به گفته او شهرداری تهران آمادگی ارائه خدمات  با استفاده از همه ظرفیت خود را دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ستاد کرونا تنها از 10 درصد ظرفیت شهرداری تهران استفاده کرده است، گفت: شهر تهران ظرفیت های بسیاری برای مبارزه با کرونا دارد.

صادقی با اشاره به ظرفیت شرکت شهر سالم تصریح کرد: شرکت شهر سالم ظرفیت کلینیکی دارد و ظرفیت بیمارستانی و مراکزی برای بستری ندارد. این امر به عهده حوزه درمان وزارت بهداشت است.

عضو شورای شهر تهران افزود: بایستی ظرفیت ها را مجموعه های تخصصی مانند وزارت بهداشت از شهرداری تهران بخواهد تا از آن استفاده کند.

او ادامه داد: نمی دانم چرا تنها از 10 درصد این ظرفیت استفاده شده است و به جز چند سوله مدیریت بحران از دیگر ظرفیت ها استفاده نشده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه صرفا بحث کرونا درمان نیست، گفت: کارهای زیادی باید در حوزه حمل  نقل ترافیک، اجتماعی، آرامش شهروندی و... انجام شود. همچنین برای اقشار کم درآمد و قشر آسیب پذیر مانند سالمندان و بیماران زمینه ای فعالیت های زیادی انجام نشده است.

صادقی تصریح کرد: اولین کاری که شهردار تهران باید انجام دهد تغییر ساختار مدیریتی بحران کرونا است. با توجه به جایگاه قانونی شهرداری تهران مدیریت کرونا را باید ساماندهی کند و بر اساس ساماندهی به شهروندان خدماتی ارائه کند.

او ضمن انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در شهر تهران گفت: نمی دانم تهران ستاد یا فرماندهی کرونا دارد و هر روز یک عنوانی می گویند. حتی عنوان قرارگاه هم ذکر شده است. خودشان نمی دانند ساختار چگونه است. این ساختار معیوب است  و نشان می دهد وزارت بهداشت نمی تواند آن را مدیریت کند و باید قدرت هماهنگی و بسیج بهتری وجود داشته باشد این ساختار باید در اختیار مدیریت بحران کشور باشد.