شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#انگلیسی#انسانی

محمد عبدالسلام:

نظامیان انگلیسی در المهره اشغالگرند/ عدم تمایل ریاض به صلح در یمن

نظامیان انگلیسی در المهره اشغالگرند/ عدم تمایل ریاض به صلح در یمن

سخنگوی انصارالله یمن ضمن موضع گیری درباره حضور اشغالگران انگلیسی در استان المهره یمن از بی میلی ریاض به راهکار سیاسی و انسانی برای حل بحران یمن سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن گفت: حضور نیروهای انگلیس در المهره موضوع جدیدی نیست. حضور بیگانگان مردود است.

وی افزود: ما حضور هرگونه نیروی نظامی را اشغالگری می دانیم و حق یمن است که با آن مقابله کند.

عبدالسلام در ادامه گفت: عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب به شکل گسترده ادامه دارد. درگیری ها نه در مارب و نه دیگر جبهه ها متوقف نشده است و حملات هوایی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی هم روزانه ادامه دارد.

وی افزود: بسیاری از مناطق مارب فتح شده است و این شامل مناطق گسترده ای می شود. مساحت این مناطق فتح شده تقریباً بزرگتر از دو کشور حوزه خلیج فارس است.

عبدالسلام تاکید کرد: عربستان سعودی به دنبال راهکار سیاسی و انسانی نیست بلکه آنچه می خواهد ادامه بحران است. طرح ارائه شده از سوی آنها غیرمنطقی و غیر واقع بینانه است.

وی گفت: رایزنی با رابط عمانی برای انتقال دیدگاهها و پیامها خواه با آمریکاییها یا سعودی یا طرفهای دیگر ادامه دارد. ما بر این باوریم که طرح ارائه شده (الحوثی) درباره مارب به مثابه کلیدی خواهد بود البته اگر سعودی و آمریکا در دست یابی به راه حل بحران جدی باشند اما آنها جدیتی ندارند. این طرحی انسانی است و همچنان روی میز است.

عبدالسلام تاکید کرد: نزدیک شدن سعودی و عمان گمان نمی کنیم که تاثیری بر نقش تاریخی و راهبردی عمان داشته باشد.