به گزارش برنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه گزارش داد که سود خالص وام دهندگان روسی در ماه های ژانویه تا جولای ۱.۴۲۹ تریلیون روبل (۱۹.۲ میلیارد دلار) است که تقریباً دو برابر درآمد آنها در مدت مشابه سال گذشته است.

مجموع سود خالص نیمه اول سال ۲۰۲۰، ۷۶۱ میلیارد روبل بود. تنها در جولای ۲۰۲۱، بانک های روسی ۲۲۹ میلیارد روبل سود خالص به دست آوردند که ۱۳ درصد بیشتر از سود ۲۰۴ میلیارد روبل ماه ژوئن است .تعداد بانک های سودآور در ماه جولای از ۲۳۷ بانک تا ۲۴۹ افزایش یافت.

این تنظیم کننده در گزارش خود اظهار داشت: افزایش سود از جمله موارد دیگر به بازگرداندن ذخایر به دلیل فروش مجدد بدهی های بد مربوط می شود. بر اساس پیش بینی های بانک مرکزی، ممکن است سود بخش بانکی روسیه تا پایان سال از ۲ تریلیون روبل فراتر رود. از جمله موارد دیگر، این تنظیم کننده به کند شدن رشد وام های مصرفی بدون ضمانت اشاره کرد. از سوی دیگر، وام دهی شرکت ها در روسیه در ماه جولای به ۱.۵ درصد افزایش یافت که به طور قابل توجهی بالاتر از متوسط ​​نرخ ماهانه در نیمه اول سال ۲۰۲۱ است.

نرخ تجدید اعتبار در این کشور در ماه های اخیر ثابت شده و در حد متوسط ​​باقی مانده است. در پایان ماه ژوئن ، این تنظیم کننده به وام دهندگان توصیه کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، وام ها و وام های شهروندان و بنگاه های کوچک و متوسط ​​را تا ۱ اکتبر ۲۰۲۱ ادامه دهند.