شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#رئیسی

اظهارات مهم رئیسی درباره عدم حضور بانوان در کابینه دولت سیزدهم

کدخبر: 434726
اقتصاد نیوز : ابراهیم رئیسی در ارتباط با عدم حضور بانوان در کابینه گفت: دولت حتما به ظرفیت بانوان توجه کرده و می کند. بانوان که نقش آفرینی آن ها در دولت می تواند کار ساز باشد امری است که از آن غفلت نمی کنیم و خلاصه به کابینه و دولت نمی شود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در آغاز دومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: برنامه دولت سیزدهم با سی مسئله کشور مشخص است؛ برای این کار برنامه ریزی و زمان بندی شده است.

وی ادامه داد: برنامه تحولی مفصل دولت سیزدهم‌ تا چند روز آینده در اختیار همه قرار خواهد گرفت. در مرحله اول پیشنویس است و بعد از اخذ نظرات کارشناسی عمومی و نهایی می شود. مانند سند تحولی است که در قوه قضاییه داشتیم اما گسترده تر از آن.

رئیسی گفت: این جمع هماهنگی لازم دارد. نسبت به سفره مردم همه مسئولیت دارند. بنده و قوای دیگر مسئول هستند. در تیم اقتصادی دولت هماهنگی را در کنار کار اقتصادی ایجاد کردیم که ناهماهنگی و چندآهنگی که در تیم های اقتصادی است، صورت نگیرد.

وی در ارتباط با موضوع بانک ها گفت: موضوع بانک ها مسئله محوری است. با همکاری مجلس محترم و کمیسیون اقتصادی با همراهی تیم اقتصادی و بانک مرکزی به نتیجه ای می رسیم و به اقدام و عمل می رسانیم. حتما نظام بانکی را اصلاح می کنیم. بانک مرکزی از حالت توصیه کننده باید خارج شود و پیگیری جدی در نظارت داشته باشد. این از ضرورت هاست که پیگیری می کنیم.

وی گفت: می دانید در صندوق های بازنشستگی چه خبر است. از جمله موضوعات بزرگی است که هم برنامه و هم اقدام و اجرایش همراهی دولت و مجلس و صاحب نظران را می طلبد و ما مورد استفاده قرار می دهیم.

رئیسی گفت: شاخص‌های اقتصادی حتما نیازمند اصلاح است. بعد از اصلاح و راستی آزمایی می تواند مورد استفاده دولت، مجلس و مراکز پژوهشی قرار بگیرد.

وی در ارتباط با عدم حضور بانوان در کابینه گفت: دولت حتما به ظرفیت بانوان توجه کرده و می کند. بانوان که نقش آفرینی آن ها در دولت می تواند کار ساز باشد امری است که از آن غفلت نمی کنیم و خلاصه به کابینه و دولت نمی شود ، در جای جای کشور از ظرفیت فرهیختگی، علمی و اثرگذاری بانوان استفاده می شود.

رئیس جمهور گفت: باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی وجود دارد. ما مسئولیت داریم نسبت به خانواده های سنی و شیعه. چه فرق می کند جوان برومند تحصیل کرده ما در گوشه ای از کشور بیکار است برای کدام قوم و مذهب است. ما نسبت به همه آن ها مسئول هستیم. چه کسانی که رای دادند و چه کسانی که رای ندادند. حتی نسبت به ایرانیان خارج از کشور هم مسئولیت داریم. مسائل فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، حقوق اساسی و احوال شخصیه شان به ما همانند ایرانیان داخل ایران مربوط است و مسئولیت داریم. وزارت خارجه باید تدابیری در این راستا بیاندیشد.

این خبر تکمیل می شود.