شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاییز#مجموعه#ثبت#نام#ترم#موسسه#قرآنی#بصائر#آغاز

با هدف ارتقا سطح طلاب، فرهنگیان و مربیان قرآنی؛

ثبت نام ترم پاییز موسسه قرآنی بصائر آغاز شد

 ثبت نام ترم پاییز موسسه قرآنی بصائر آغاز شد

هفت دوره آموزشی، زیر مجموعه مرزبانی اعتقادی در مؤسسه آموزشی بصائر ارائه می‌شود که ثبت نام آن از امروز تا ۱۲ شهریور ماه ادامه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسۀ بصائر از سال ۱۳۹۴ با اهدافِ تبیین جایگاه رفیع امامت در دین و دینداری، بررسی انواع التقاط‌ها، بررسی نقشه‌های شیطان، تبیین اصالت میراث حدیثی اهل بیت علیهم السلام و تبیین رابطه قرآن و عترت، شروع به فعالیت کرده‌است. هدف ما در این دوره‌های آموزشی، ارتقا سطح طلاب، فرهنگیان و مربیان قرآنی است. این دوره‌ها تحت سه عنوانِ «مرزبانی اعتقادی»، «علم زندگی» و «سواد رسانه‌ای» دسته‌بندی می‌شود.
در بخش «مرزبانی اعتقادی»، جریان‌های بزرگ دین ورزی در هزارۀ سوم، به ویژه در جامعه اسلامی ما بررسی می‌شود. پرداختن به بخشی از «گره‌های سخت و فراگیر فکری» و همچنین «شبهات پربسامد اعتقادی» بخشی از این بسته آموزشی خواهد بود.
اکنون هفت دوره آموزشی، زیر مجموعه مرزبانی اعتقادی در مؤسسه آموزشی بصائر ارائه می‌شود که دوره‌های محور مقدس ۱، تاریخ تحلیلی و شیطان شناسی ۱ از این دسته در ترم پاییز برگزار خواهد شد.
از آنجایی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی یونسکو، «سواد رسانه‌ای» را به عنوان اولویّتی مهم در امر توسعه، به تمامی ملل جهان توصیه کرده و این شاخه مهم که اخیراً به لیست دروس رسمی آموزش و پرورش اضافه شده‌، یکی از بخش‌های سه‌گانه آموزش‌های مؤسسه بصائر به این امر تعلّق گرفته است. دوره‌های سواد رسانه‌ای۱ و تربیت مدرس سواد رسانه‌ای در ترم پاییز بصائر تدریس خواهد شد.
متأسفانه باید بیان کرد که اغلب کتاب‌های سبک زندگی، به علت عدم بومی‌سازی و ترجمه‌ای بودن، رویکرد سکولار داشته و رنگ و بوی دینی ندارد و حتی بعضاً با تالی فاسدهای گوناگون اخلاقی نیز مواجه است. در بخش «علم زندگی»، طرح آموزشی بصائر از مباحث دینی و تکنیک‌های مشاوره و روانشناسی به طور توأمان و بدون افتادن در ورطۀ التقاط یاری گرفته شده‌است. این بخش به فرد در راستای اصلاح و مدیریت فکر در راستای سبک زندگی اسلامی یاری می‌رساند. در این ترم آموزشی دوره‌های مهارت جرأت‌مندی، مهندسی من و تربیت مدرس مهارت جرأت‌مندی ارائه می‌شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ هر دوره و ثبت نام به سایت مؤسسه بصائر به نشانی www.basaaer.com مراجعه فرمائید.