شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

مهم‌ترین رونمایی‌های "بایدو" در رویداد سالیانه

رونمایی از "روبوکار" جدید "بایدو"

رونمایی از "روبوکار" جدید "بایدو"

شرکت "بایدو" به تازگی از نمونه اولیه خودروی رباتیک خود با تراشه هوش مصنوعی جدید رونمایی کرده که نسل دوم این تراشه با در نظر گرفتن فناوری خودران طراحی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، غول فناوری چین، شرکت "بایدو"(Baidu) به تازگی از تراشه هوش مصنوعی جدید خود و همچنین "روبوکار"(Robocar) جدید خود رونمایی کرده که یک طرح مفهومی از یک خودروی برقی بدون راننده است که تراشه جدید آن برای توسعه قابلیت‌های خودران طراحی شده است.

"بایدو" در کنفرانس سالانه خود از تراشه هوش مصنوعی نسل دوم خود با نام "Kunlun ۲" رونمایی و اعلام کرد که تولید انبوه آن را آغاز کرده است. این شرکت تمایل دارد با تمرکز بر هوش مصنوعی و راه‌حل‌های خودران، موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان تثبیت کند.

"بایدو" می‌گوید که این تراشه جدید از فناوری پردازش ۷ نانومتری استفاده می‌کند و دارای قابلیت محاسباتی نزدیک به سه برابر بیشتر از تراشه نسل اول خود به نام "Kunlun" است که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد.

شرکت‌های چینی از جمله "بایدو"، "علی‌بابا" و "تنسنت" در سال‌های اخیر برای کاهش وابستگی به تولیدکنندگان تراشه مستقر در ایالات متحده مانند "انویدیا" و "کوالکام"، تمرکز خود را بر روی تولید تراشه‌های پردازنده معطوف کرده‌اند.

"بایدو" در جریان برگزاری رویداد سالیانه خود همچنین "روبوکار"(Robocar) را معرفی کرد که یک خودروی خودران با درب‌هایی است که رو به بالا باز می‌شوند و دارای یک صفحه نمایش بزرگ در اتاق خود برای سرگرم کردن مسافران است.

"بایدو" مشخصات فنی کمی از این خودرو فاش کرده است و این احتمال وجود دارد که نمونه اولیه آن هرگز به صورت انبوه تولید نشود و فقط به عنوان یک طرح مفهومی جالب برای رونمایی از تراشه "Kunlun ۲" عمل کند.

"بایدو" جدا از معرفی "روبوکار" و "Kunlun ۲" همچنین اعلام کرد که برنامه تلفن هوشمند سرویس روبوتاکسی خود را به "Luobo Kuaipao" تغییر نام می‌دهد. این برنامه در حال حاضر به کاربران اجازه می‌دهد تا از سرویس تاکسی‌های رباتیک(robotaxi) در مناطق محدودی از شهر پکن و گوانگژو استفاده کنند.

همزمان با برنامه تغییر نام تجاری این سرویس، "بایدو" برنامه‌های خود را برای گسترش این سرویس نیز اعلام کرد.

در قسمت سخت افزاری نیز این شرکت از صفحه نمایش هوشمند جدید و تلویزیونی با نام "Xiaodu" و همچنین دستیار صوتی هوش مصنوعی خود رونمایی کرد.

گفنی است که "بایدو" در سال ۲۰۱۹ پس از تجربه رشد عظیم سالانه ۳۷۰۰ درصدی در بازار بلندگوهای هوشمند از گوگل پیشی گرفت. این آمار، قدرت عظیم بازار چین را به نمایش می‌گذارد و این تنها یک مثال است که چرا بسیاری بر این باورند که توانایی‌های هوش مصنوعی چین ممکن است در آینده‌ای نزدیک بسیار بیشتر از سایر قدرت‌های جهانی باشد.

انتهای پیام