شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#مجلس

سیاهکلی: توجه به مردمی سازی اقتصاد و فرهنگ در برنامه های دولت سیزدهم پررنگ است


سیاهکلی: توجه به مردمی سازی اقتصاد و فرهنگ در برنامه های دولت سیزدهم پررنگ است

نماینده قزوین در مجلس در موافقت با کلیت دولت کابینه دولت سیزدهم گفت: توجه به تحقق محورهای بیانیه گام دوم انقلاب یعنی توجه به فرهنگ اسلامی، اقتصاد مقاومتی، توسعه روابط بین الملل و ارتباط باهمسایگان از مشخصه های مهم برنامه دولت آقای رئیسی بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم طی سخنانی اظهار داشت: مردم ما در کنار مشکلات معیشتی، سه کلمه عدالت، مبارزه با فساد و رانت جزو خواسته های اصلی آنها است و این سه مسئله در برنامه های آقای رئیسی با کیفیت بالا و دقت وجود دارد.

وی افزود: روحیه تحول خواهی، عدالت محوری و حل مشکل از برنامه های آقای رئیسی است که مردم ما انتظار تحقق این شعار را از دولت سیزدهم دارند. توجه به بیانیه گام دوم انقلاب یعنی توجه به فرهنگ اسلامی، اقتصاد مقاومتی، توسعه روابط بین الملل و توجه به همسایگان از مشخصه های مهم برنامه های دولت آقای رئیسی بوده است.

نماینده قزوین گفت: در این کابینه به راحتی می توان نظام هماهنگی و تنظیم را جهت پیشرفت کشور دید. در سیاست های کابینه مردمی سازی اقتصاد و فرهنگ پررنگ دیده شده است که بسیار ارزشمند است. نگاه آقای رئیسی به خانواده که یقینا تمام قدرت ما به استحکام خانواده است، بسیار مهم است. 

سیاهکلی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب آقای رئیسی توجه به مسئله تمرکز زدایی است. استانهای ما ظرفیت های بالایی دارند و آمایش سرزمینی از مسائل مهم است که در سالهای اخیر صرفا شعار آن داده شده ولی به آن عمل نشده است. ما امروز باید به استانداران اختیاری ویژه بدهیم. از سوی دیگر عدم مداخله در امور سرمایه ای که مردم ما  از آن رنج می برند و در سالهای اخیر با ورود غیرمسئولانه دولت سرمایه های آنها به باد رفت، یکی دیگر از محورهای برنامه دولت سیزدهم است.همچنین کاهش تصدی گری دولت در این برنامه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توجه به اصلاح ساختار بودجه یکی دیگر از محورهای برنامه دولت سیزدهم است، گفت: امسال مجلس تلاش خوبی در حوزه اصلاح ساختار بودجه صورت داد اما دولت باید در این رابطه همکاری کند که آقای رئیسی به درستی این مسئله را در دستور کار خود قرار داده است. از سوی دیگر آقای رئیسی مسئله واکسیناسیون فوری را در دستور کار خود قرار داده که بسیار مسئله حائز اهمیتی است. همچنین توجه به کنترل تورم و  گرانی و ثبات اقتصادی و توجه به بهبود معیشت مردم از دیگر محورهای برنامه های دولت سیزدهم است.

نماینده قزوین در پایان گفت: دولت شما را دولتی انقلابی، جهادی و  مقابله کننده با  رانت می دانم و تا زمانی که در این مسیر باشید ما از شما حمایت می کنیم. 

انتهای پیام/