شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رییس جمهور

رییس جمهور شایسته گزینی را مدنظر قرار دهد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه اهل سنت همیشه ولایت مدار بوده و رئیس جمهور باید از این افراد در سطوح پایین تر استفاده کرده و به شایسته گزینی توجه کند.

رییس جمهور شایسته گزینی را مدنظر قرار دهد

به گزارش منیبان، در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور حجت الاسلام «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری در دستور کار مجلس قرار گرفت و  پس از سخنان رییس جمهوری، «ملک فاضلی» در مخالفت با کلیات سخنان رییس جمهوری گفت: برنامه‌ های ارائه شده از سوی دولت باید با شرایط کنونی کشور هماهنگ بوده و بتواند مسائل پیش روی جامعه را حل کند.

نماینده مردم سراوان افزود: مردم استان سیستان و بلوچستان در انتخابات گذشته حدود ۹۰ درصد مشارکت داشتند. از طرفی این استان حدود ۱۱ درصد از جمعیت کشور را در بر گرفته و دارای افراد توانمندی است که می توانستند در کابینه حضور داشته باشند که در حال حاضر اثری از آن ها نمی بینیم.

وی اضافه کرد: جامعه اهل سنت همیشه ولایت مدار بودند که رئیس جمهور باید از این افراد در سطوح پایین تر استفاده کرده و به شایسته گزینی توجه کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر بیماری کرونا اولین اولویت و مشکل کشور است و حل این موضوع تنها مربوط به وزارت بهداشت و درمان نیست بلکه باید تمام کابینه برای رفع آن تلاش کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مشکل کرونا به حدی در کشور جدی است که ناچار به تعطیلی شده‌ایم، تصریح کرد: واکسیناسیون در حداقل زمان و با گستردگی در تمام کشور شرط اول برای مبارزه با کرونا است.

ملک فاضلی با بیان اینکه برنامه ریزی برای مبارزه با کرونا تنها در گرو اقدام وزیر بهداشت نیست و عنایت همه بخش ها را می طلبد، به مشکلات مربوط به اشتغال و گرانی اشاره کرد و ادامه داد: وزرای کابینه باید تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم به کار برند و چراغ حل این مشکل بالا بردن ارزش پول ملی است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استانی خاص است، تصریح کرد: اگر فکری به حال آب موردنیاز این استان نشود ساکنان برخی شهرستان ها مجبور به مهاجرت می شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ما ناامید نبوده و توانا هستیم اما ابزار توانمندی باید فراهم شود، تصریح کرد: تحقق این مهم به عزم ملی و مشارکت همگانی نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کسی که دل در گرو ایران دارد می تواند از خارج کشور نیز در ایران سرمایه گذاری کند، ادامه داد: امید استان سیستان و بلوچستان به دکتر رئیسی است و ما با تمام وجود در خدمت شما هستیم، شما نیز عنایتی درخور، به این استان کنید.

ملک فاضلی با بیان اینکه هرچند وزرای پیشنهادی برنامه هایی برای استان سیستان و بلوچستان داشته اند اما این برنامه ها تکافوی استان نیست، ادامه داد: توجه به اشتغال یکی از ضروری ترین موضوعات است.

وی با اشاره به مشکلات معلمان افزود: باید نیروهای خرید خدمتی و نهضتی تعیین تکلیف شوند که با توجه به وضعیت کنونی وزارت آموزش و پرورش اگر این نیروها به کار گرفته نشود مشکل رفع نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به همسایگی ایران با ۱۵ کشور، گفت: باید از این ظرفیت استفاده کرد. البته آنچه گفته شد دلیلی بر ناتوانی وزرا نیست همه افراد نواقص و توانایی دارند که با عنایت پروردگار باید مشکلات از جمله گرانی و تورم حل شود.  بلکه باید وزرای بخش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید همگی در خدمت رفع مشکلات حوزه کرونا و معیشت باشند.