شهر خبر

استقرار گسترده ارتش سوریه در درعا به دنبال تشدید تحرکات تروریست‌ها


استقرار گسترده ارتش سوریه در درعا به دنبال تشدید تحرکات تروریست‌ها

گروه‌های تروریستی با چراغ سبز غرب بر دامنه اقدامات تروریستی خود در درعا البلد افزوده و سلاح سنگین را برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و ارتش سوریه به میدان آورده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری سوریه(سانا)، گزارش داد: با گذشت حدود یکماه از شروع تلاش‌های حل و فصل اوضاع و پایان دادن به سیطره گروه‌های مسلح در منطقه درعا البلد، گروه‌های تروریستی همچنان با حل و فصل اوضاع و تحویل سلاح خود خودداری می‌کنند و این امر به پشتوانه حمایت سیاسی خارجی برای شکست همه تلاش‌های انجام شده از سوی دولت سوریه است.

سانا گزارش داد: در برابر این واقعیت و پس از به کاربستن همه راه‌های مسالمت آمیز و اجتناب از راهکار نظامی، ارتش سوریه طی ساعات گذشته اقدام به تقویت نیروها و تجهیزات خود با هدف بیرون راندن گروههای تروریستی مخالفت حل و فصل اوضاع از درعا البلد، کرده و به دنبال برقراری ثبات در استان درعا برآمده است.

منابع میدانی در درعا به سانا اعلام کردند: گروه‌های تروریستی در درعا البلد به شکل عامدانه همه تلاش‌ها برای حل و فصل اوضاع و تحویل سلاح خود را با مانع روبرو می‌کنند و در حال ایجاد استحکامات جدید با بهره برداری از تلاش‌های موجود برای حل و فصل اوضاع هستند و خود را مهیای حملات به غیرنظامیان و ارتش سوریه می‌کنند.

این منابع بیان کردند: این گروه‌های تروریستی سلاح های سنگین خود را که مخفی کرده بودند به صحنه آورده‌اند در حالی که باید این سلاح قبلا تحویل ارتش سوریه می‌شد.

منابع سوری اعلام کردند: علت این اقدامات تروریست‌ها در درعا البلد، اظهارات برخی مقامات غربی حامی تروریسم و رژیم صهیونیستی است که بر دامنه حملات خود به سوریه به منظور بالا بردن روحیه تروریست‌ها افزوده است.

این منابع افزودند: این اقدامات هرگز خللی در عزم ارتش سوریه برای بازگردانیدن ثبات به استان درعا که برخی محله‌ها و روستاهای آن به کانونی برای تروریست‌های باقیمانده و قانون شکنان تبدیل شده، وارد نخواهد کرد.

سانا گزارش داد: یگان‌های ارتش سوریه اخیرا در برخی مناطق برای برقراری ثبات و پایان دادن به رنج ساکنان و تقویت امنیت و ثبات مستقر شده‌اند به ویژه در مناطق اطراف محله درعا البلد که تروریست‌ها و قانون شکنان در آن قرار دارند.

یادآور می‌شود آنچه کمیته‌های مرکزی وابسته به گروه‌های مسلح در درعا نامیده می‌شود در راستای کارشکنی در مسیر توافق حل و فصل اوضاع در استان درعا حرکت کردند و با تحویل سلاح سبک خود مخالفت کردند. 

انتهای پیام/