شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیمار#جدید

بیماران کرونایی در انتظار فوت بیمار دیگر برای خالی شدن تخت

رئیس بیمارستان امام خمینی گفت: طی هفته‌های گذشته وضعیت بیمارستان ما به شکلی بود که تخت خالی نداشتیم و تمام تخت‌ها پر بوده و در صورتی می‌توانستیم بیمار جدید بگیریم که یا بیماری ترخیص شود و یا فوت کند تا تخت خالی شود و بیمار جدید بستری کنیم.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا،  خسرو صادق نیت،  رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به وضعیت بیمارستان در موج پنجم کرونا بیان کرد: طی هفته‌های گذشته وضعیت بیمارستان ما به شکلی بود که تخت خالی نداشتیم و تمام تخت‌ها پر بوده و در صورتی می‌توانستیم بیمار جدید بگیریم که یا بیماری ترخیص شود و یا فوت کند تا تخت خالی شود و بیمار جدید بستری کنیم.

وی ادامه داد: این ماجرایی است که در ایام گذشته کمتر امکان داشت، اتفاق بیفتد و در هفته‌های اخیر تقریباً هر روز این مشکل را داشتیم.

صادق نیت افزود: در بخش اورژانس هم تقریبا دو برابر ظرفیت بیمار حضور داشت و بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت بیمار بستری است، به طور مثال اگر ۲۰ تخت در اورژانس بیماران کرونایی داریم، ۴۰ بیمار بستری بودند.

وی با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی  گفت: هر گونه دورهمی و تجمع که در آن رعایت سه اصل فاصله اجتماعی حداقل دو متر، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها رعایت نشود، باعث گسترش بیشتر ویروس خواهد شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی در مورد تاثیر قرنطینه بر کنترل اپیدمی، ادامه داد: اگر این تعطیلات واقعا باعث کم شدن تجمعات و دورهمی‌ها شود، اثر مثبت در کنترل بیماری خواهد گذاشت، اما در غیر این صورت فکر نکنم تاثیر جدی بگذارد.

وی با اشاره به کمبود سرم و داروی رمدسیور افزود: ما هنوز با مشکل جدی برای تهیه سرم و رمدسیور روبه‌رو نشدیم ولی اگر به اندازه کافی تامین نشود دچار مشکل خواهیم شد.

او با اشاره به سکته‌ یکی از رزیدنت‌های کشور به دلیل فشار کاری در بیمارستان، بیان کرد: فشار کاری کادر درمان در این مدت به شدت افزایش پیدا کرده و می‌دانیم که مواجهه پرسنل با ویروس خیلی بیشتر از مردم است و کادر درمان همه روزه  با تعداد زیادی بیمار کرونایی سر و کار دارند که به دلیل لزوم نوع خدمت رسانی، امکان رعایت فاصله گذاری ایمن وجود ندارد.

صادق نیت ادامه داد: بنابراین امکان ابتلای آنها بسیار بیشتر است، با وجودی که این افراد واکسن زدند، ولی تعدادی از همکاران ما به صورت خفیف مبتلا شدند،   و هرچند نیاز به بستری پیدا نکردند ولی آن علائمی که داشتند باعث شده که تعدادیی از آنها نیاز به استراحت در منزل پیدا کنند و از گردونه‌ی کار خارج شوند و بار آن بر دوش افرادی که در بیمارستان هستند، اضافه شود.

وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط آیا استعفا از طرف کادر درمان داشته‌اید؟ افزود: خوشبختانه کادر درمان ما همچنان با قدرت کارشان را می‌کنند و علی‌رغم خستگی و نگرانی از ابتلای خانواده‌هایشان همچنان به کارشان ایثارگرانه ادامه می‌دهند.