شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#شفافیت

نوروزی در صحن مجلس:

برنامه وزرای پیشنهادی کیفی و توصیفی است

برنامه وزرای پیشنهادی کیفی و توصیفی است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ارائه شده از سوی وزرای پیشنهادی دولت کیفی و توصیفی است و باید بگویند که برای شفافیت در دارایی مسئولان چه می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه های وزرای پیشنهادی دولت، گفت: برنامه های ارائه شده اغلب وزرا کیفی و توصیفی بود و بنده برنامه آنان را به صورت کمی ندیدم.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در انتخاب وزرای کابینه به سابقه ایثارگری، جانبازی و حضور آنان در جبهه آن طور که باید و شاید توجه نشده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی باید بگویند که در این چهار سال می خواهند برای مبارزه با فساد چه کنند و همچنین چه برنامه ای برای ثبت اموال مسئولان و شفافیت در دارایی های آنان دارند.

نوروزی اظهار داشت: باید مشخص شود که در دولت جدید قرار است میزان ایجاد شغل و کاهش تورم در هر سال به چه مقدار برسد. باید پاسخ داده شود که آیا در دولت جدید قرار است بانک اسلامی بدون ربا داشته باشیم یا خیر و باید بدانیم که در این دوره، دولت می خواهد چگونه بر بازار نظارت کند.

وی تصریح کرد: همچنین مسئله دیگر در مورد خصوصی سازی شرکت های ایران خودرو و سایپا است و دولت باید پاسخ دهد که چه برنامه ای برای واگذاری این دو شرکت دارد و نباید این دو شرکت خودروسازی دولتی بمانند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس تأکید کرد: بنده در برنامه وزرای پیشنهادی ندیدم که برنامه آنها در راستای سیاست های کلی نظام، فعال کردن اقتصاد و دارایی و حل فاصله طبقاتی باشد و به این جهت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت مخالف هستم.