شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#دولت سیزدهم
پوشش ویژه| در حال تکمیل

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهاد‌ی/ رئیس جمهور: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از امروز به بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم می‌پردازند.
خبرگزاری میزان - یکصد و بیستمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی با حضور محمد باقر قالیباف آغاز شد.
 
رئیس جمهور برای دفاع از برنامه و اصول کلی دولت سیزدهم و همچنین جهت بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی از صبح در جلسه علنی امروز مجلس حاضر شد.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از امروز به بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم می‌پردازند.
 
پیش از بررسی برنامه‌ها و صلاحیت هر یک وزرا، کلیت برنامه دولت رئیسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) با استناد به ماده ۲۰۳ آئین‌نامه از نمایندگان خواست که درباره برگزاری جلسات علنی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تا پایان زمان رای اعتماد نظر خود را اعلام کنند.

نمایندگان با ۲۴۸ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۵ نماینده حاضر تصویب کردند که جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به آن‌ها در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برگزار شود.

رئیس جمهور: دکتر عین اللهی بعنوان یک چهره انقلابی همواره، همراه انقلاب و نظام بوده است
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۳۸

آیت‌الله رئیسی در دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن علنی گفت: دکتر عین‌اللهی چهره‌ای شاخص است که در مبارزه با کرونا می‌تواند بسیاری از نیروها را به همکاری دعوت کند تا ان‌شاء الله این بیماری ریشه‌کن شود.

 

رئیس جمهور: معاون اول رئیس جمهور مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۳۱

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در صحن علنی مجلس گفت: عادلانه کردن نظام مالیاتی، فعال‌سازی نظام تامین مالی دولت، ارتقاء بهره‌وری و ساماندهی مدیریت دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی و شفاف‌سازی تعارض منافع از اهداف دولت در حوزه اقتصاد است.

دکتر رئیسی تاکید کرد: چهره جوان فسادستیز برای اصلاح امور مالیاتی و گمرک مد نظر ماست که در سوابق آقای خاندوزی دیده می شود.

رئیس جمهور افزود: برای کاهش بگو مگوها معاون اول رئیس جمهور مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

رئیس جمهور: عدالت‌محوری را در همه محورها از جمله شکستن دایره بسته قدرت و ثروت دنبال می‌کنیم
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۱۹
رئیس جمهور: عدالت و پیشرفت کانون برنامه‌ریزی سند تحول دولت مردمی است
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۱۴

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در دفاع از برنامه و اصولی کلی دولت سیزدهم در صحن مجلس گفت:صمیمانه از مردم و هیئت‌ها برای عزاداری در ایام عاشورا با رعایت مقررات بهداشتی تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: از رئیس مجلس، هیئت رئیسه، کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس و ابتکار خوب و ارزشمند در بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی و جلسات با وزرای پیشنهادی صمیمانه تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های کلان دولت، افزود: امانت دار اولین دولت در گام دوم انقلاب هستیم. می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه و مشکلات مردم بسیارند. اکنون نوبت حرکت جهادی و مردمی با استفاده از نظرات نخبگانی و مشارکت مردمی است. 

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: من در ابتدای سخن اشاره کنم به کلان برنامه‌های دولت و بعد در ادامه فرصت، انشالله بپردازم به وزرا و پیشنهاداتی که خدمت مجلس ارائه شده است.

وی افزود: می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم زیاد است و این بار جز با هدایت الهی و عزم و اراده فولادین برای تحویل به سر منزل نخواهد رسید. 

 

رئیس جمهور: عدالت و پیشرفت کانون برنامه‌ریزی سند تحول دولت مردمی است

۲۷۰ جلسه برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس برگزار شد
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۱۱
«محمد باقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در آغاز جلسه سالروز شهادت امام سجاد (ع) را به ملت عزیز و مسلمانان عرض تسلیت دارم و همچنین با آرزوی قبولی عزاداری ملت عزیزمان و مخصوصا تقدیر و تشکر از خادمین هئیت‌ها که عزاداری‌ها را با رعایت پروتکل بهداشتی به خوبی برگزار کردند. ضمن قبولی عزاداری‌ها از همه آن عزیزان هم تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین عرض خیرمقدم دارم به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی که براساس آئین‌نامه داخلی برای رای اعتماد در خدمتشان هستیم.