شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر#قیمت#واردات#واکسن

قیمت واکسن‌های وارداتی هلال احمر تغییری نداشته است

قیمت واکسن‌های وارداتی هلال احمر از ابتدا تا به امروز تغییری نداشته است

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌:هلال احمر از ابتدا با هزینه توافق شده و با قیمت مشخص به امر واردات اقدام کرده است، از این رو باید گفت که قیمت واکسن وارداتی ما تا به حال تغییری نداشته است.

به گزارش مشرق، محمد حسن قوسیان مقدم، دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، در مورد انجام تست‌های پی سی آر و سریع در سایر مناطق کشور به ویژه شهرهای قرمز و پرتراکم گفت: هلال احمر در حال حاضر در مرزهای شرقی و غربی کشور به پایش سلامت می‌پردازد و تا کنون قریب به ۶۰ هزار نفر در این طرح پایش شده اند.

وی ادامه داد: انجام این امر در داخل کشور و مناطق پر تراکم و با خیز شدید بیماری نیاز به تامین هزینه‌های زیاد دارد چرا که تست‌های کرونا در مرزهای شرقی رایگان و در مرزهای غربی با کمک بخش خصوصی این تست‌ها با اخذ هزینه از افراد همراه است، از این رو اگر قرار باشد این تصمیم عملیاتی شود و در سطح گسترده مورد انجام قرار گیرد علاوه بر دستور ستاد ملی کرونا برای این امر باید تامین اعتبارات آن نیز انجام بگیرد.

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که بانک‌های امانات هلال احمر در طی بحران کرونا چه نوع خدماتی ارائه داده اند گفت: به طور کلی هلال احمر در سراسر کشور ۴۰۰ شعبه دارد که هر کدام از این شعب بانک‌های امانی دانرد.

وی ادامه داد: در طی بحران کرونا این مراکز که با منابع هلال احمر، خیرین و استفاده از کمک‌های بین المللی تجهیز شده است یک از مهمترین خدماتش ارائه امانی دستگاه‌های اکسیژن ساز به بیماران بوده است.

قوسیان مقدم افزود: از این رو از آغاز کرونا تا به امروز بیش از ۵ هزار دستگاه اکسیژن ساز با قیمت ۱۰ تا ۱۵ میلیون خریداری شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به این مراکز با ارائه نسخه و تجویز پزشک و با در اختیار داشتن کارت ملی برای استفاده از آن طی مدت زمان مشخص مراجعه کنند و از این خدمات بهره مند شوند.

وی گفت: طی هفته‌های گذشته نزدیک به ۱۰۰ دستگاه اکسیزن ساز در راستای این خدمت برای استان سیستان و بلوچستان و تجهیز بانک‌های شعب آن منطقه ارسال شده است تا در اختیار بیماران قرار گیرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در پایان در مورد یکی از فعالیت‌های مهم این سازمان در طی سال جاری یعنی واردات واکسن گفت: هلال احمر تا کنون ۱۶ میلیون واکسن واد کرده است که تلاش دارد از هفته‌های آتی محموله‌های وارداتی را افزایش دهد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت واکسن‌های وارداتی از ابتدا تا به حال تغییراتی داشته یا خیر گفت: هلال احمر به عنوان بزرگترین بازوی تامین واکسن کشور تلاش کرده است که از ابتدا با هزینه توافق شده و با قیمت مشخص به این امر اقدام کند،از این رو باید گفت که قیمت واکسن وارداتی این جمعیت از طریق شرکای بین المللی آن تا به حال تغییری نداشته و با همان قیمت سابق تامین می‌شود.

منبع: میزان