«حسن بیادی»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با نحوه برخورد دولت ها با احزاب و تاثیر آن در اداره کشور اظهار کرد: در کشوری که احزاب جایگاه ویژه ای ندارند و سیستم پارلمانی مستقر نیست و نواقص مهمی در نحوه انتخابات و نحوه اداره تشکل های سیاسی نسبت به همه دنیا متفاوت است چه انتظاری دارید؟ از این رو پیش آمدن برخی مسائل قابل پیش بینی است.

او افزود: بنابراین اگر مساله ای وجود دارد بخاطر نوع همکاری های قبل از انتخابات با فرد منتخب است و دیگر اینکه احزاب ما فراگیر و موثر و پاسخگو نیستند چرا که قدرتی ندارند تا کاری انجام دهند و در تعیین سرنوشت کشور نه قدرتی دارند و نه نقش موثری، از این رو هر کسی که بر سر کار می آید مجبور است که با گروه ها، اشخاص و احزاب حقیقی و حقوقی و بعضا با باندهای متصل به قدرت و ثروت فعالیت کند و بعد فراموش می کند چه کسانی، در مسیر رای آوری از او حمایت کرده اند و گله گذاری ها و سهم خواهی ها پیش می آید چون سیستمی پویا و منطقی برای انتخاب اعضای دولت، هیأت وزیران، نمایندگان مجلس و شورای شهر وجود ندارد.

بیادی خاطرنشان کرد: مشکلی دیگر نحوه انتخابات است که غلط اندر غلط است و تاسف اینجاست که کسی تاکنون برای اصلاح شیوه و قوانین انتخابات کاری نکرده است. دولت آقای رییسی جدا از ۳ نفری که سن بالایی دارند کابینه ای کاملا جوان ارائه کرده اگرچه بنده این مساله را حُسن نمی دانم چون در رده های دوم و سوم دولت بیشتر می توان از جوانان استفاده کرد بخصوص در بخش های اجرایی و بازرسی فنی و نظارت های دقیق  باید از جوانان استفاده کرد و کار بهتر پیش خواهد رفت.

او در رابطه با تعامل دولت و مجلس خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه گفته می شود دولت و مجلس هم جنس و همراه هستند این‌طور نیست به نظر من این دولت و این مجلس به تعارض جدی می رسند و این تعارض بعد از یک سال شروع خواهد شد. سیستم اجرایی کشور ما متناسب با شان و شوکت جمهوری اسلامی نیست و بصورت جزیره‌ای اداره می شود در حالی که باید به شکل مدیریت یکپارچه باشد فلذا با سازمانهای موازی و با ساختار دولت در دولت نمی شود کشور را اداره کرد، این اختلافات قابل پیش بینی است.

بیادی در پایان گفت: چنانچه آقای رییسی می خواهند موفق و مشکلات مردم را بصورت اساسی حل کنند باید مدیریت های جزیره ای را به مدیریت های یکپارچه تبدیل کنند. 6