شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#افغانستان#بروز

برنامه جهانی غذای سازمان ملل؛

یک سوم مردم افغانستان در معرض خطر گرسنگی قرار دارند

یک سوم مردم افغانستان در معرض خطر گرسنگی قرار دارند

برنامه جهانی غذا سازمان ملل نسبت به تأثیرهای مخرب جنگ و بروز قحطی و گرسنگی شدید یا حاد برای حدود ۱۴ میلیون شهروند افغانستان هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، برنامه جهانی غذا (World Food Programme) وابسته به سازمان ملل متحد روز جمعه هشدار داد که تأثیر دوگانه جنگ و خشکسالی که به «یک سال فوق العاده دشوار برای افغانستان» دامن خواهد زد، ۱۴ میلیون شهروند این کشور را در معرض خطر گرسنگی شدید و حاد قرار می‌دهد.

این ارزیابی بر مبنای چشم انداز نمایندگان این برنامه و مدیر این برنامه در افغانستان صورت گرفته است و آن را یک بحران بشردوستانه وحشت آور می‌خوانند.

«ماری- الن مک گرورتی» مدیر برنامه جهانی غذا در کشور افغانستان از کشورهای سرتاسر جهان خواست تا گردهم آمده و در پی تسلط طالبان بر افغانستان «پاسخ بشردوستانه مورد نیاز را ارائه دهند».

گفتنی است که از جمعیت ۳۸ میلیونی افغانستان بیش از یک سوم مردم این کشور با گرسنگی شدید یا حاد روبرو بوده و بیش از دو میلیون کودک به طور ویژه در خطر سوء تغذیه هستند. زیرا در اثر درگیری ها میان طالبان و ارتش افغانستان کشاورزان از خانه‌های خود گریخته و خشکسالی نیز تولید گندم و دام را به خطر انداخته است.

برنامه جهانی غذا در آخرین گزارش خود خواستار ارائه کمک فوری پیش از اههای زمستان شد تا راه پشتیبان به حدود ۹ میلیون نفر را تضمین کنند

منبع: مهر