شهر خبر

سیاستمدار عراقی:

تأخیر در زمان برگزاری انتخابات عراق باعث بروز هرج و مرج می‌شود

تأخیر در زمان برگزاری انتخابات عراق باعث بروز هرج و مرج می‌شود

یک سیاستمدار عراقی در سخنانی تصریح کرد که به تأخیر افتادن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، موجب بروز هرج و مرج در این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «عزت الشابندر» سیاستمدار سرشناس عراقی سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی در این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این سیاستمدار عراقی در این زمینه تصریح کرد: برخی تلاش‌های پشت پرده از سوی دولت عراق و همچنین شماری از احزاب و جریان‌های سیاسی برای به تأخیر انداختن انتخابات پارلمانی در جریان است.

عزت الشابندر در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: پُر واضح است که هرگونه تأخیر در زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق به ظهور و بروز هرج و مرج و نا آرامی در این کشور منجر خواهد شد و تبعات وخیمی خواهد داشت.

پیش‌تر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.

هر چند که اخبار ضد و نقیضی پیرامون احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شنیده می‌شود، اما تاکنون هیچ‌گونه خبر رسمی پیرامون این مسأله شنیده نشده است. افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون تعویق قریب‌الوقوع زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق واکنش‌های زیادی را در صحنه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراق به این مسأله واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی زیر بار تعویق زمان برگزاری انتخابات نخواهند رفت. در همین راستا، شیخ عبد الامیر التعیبان، نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: هرگونه به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق به مثابه کودتا علیه اراده مردمی در این کشور است.