شهر خبر

در ادامه تنش با پیونگ یانگ؛

نماینده آمریکا در امور کره شمالی عازم سئول است

نماینده آمریکا در امور کره شمالی عازم سئول است

نماینده آمریکا در امور کره شمالی سفری ۴ روزه را به سئول آغاز خواهد کرد که حول محور راه های همکاری برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره می چرخد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سانگ کیم» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی قرار است در پایان هفته جاری میلادی، سفری به سئول داشته باشد.

این در حالی است که مخالفت پیونگ یانگ با رزمایش مشترک سئول-واشنگتن به تشدید تنش در شبه جزیره کره منجر شده است.

کیم که برای سفری چهار روزه راهی سئول است، قرار است با مقام‌های کره جنوبی از جمله «نو کیودوک» نماینده این کشور در امور کره شمالی دیدار و رایزنی داشته باشد.

آنگونه که ادعا می شود؛ کیم و نو، روز دوشنبه درباره راه‌های همکاری جهت پیشرفت بیشتر در موضوع خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و برقراری صلح پایدار در این منطقه صحبت می‌کنند.

پیشتر و در انتقاد از رزمایش کره جنوبی-آمریکا، کره شمالی هشدار داده بود که سئول-واشنگتن فرصت بهبود رابطه با پیونگ یانگ را از دست داده اند و با انتخاب مسیر افزایش تنش از راه برگزاری رزمایش های مشترک، به خطر ایجاد یک بحران امنیتی جدی دامن می زنند.

در همین راستا، «کیم یونگ چول» از چهره های سیاسی کره شمالی که نقشی برجسته در دیدارهای انجام شده میان «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا داشت؛ از سئول و واشنگتن به خاطر اینکه حسن نیت پیونگ یانگ را با اقدامات خصمانه خود پاسخ گفته اند؛ انتقاد کرد.