به گزارش برنا، متن این پیام ها به شرح زیر است:

ضایعه درگذشت  دکتر پرویز کردوانی، استاد پیشکسوت دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران و پدر علم کویرشناسی ایران، موجب تاثر و تالم شد.

این چهره ماندگار کشورمان علاوه بر آموزش و تربیت دانشجویان، تألیف آثار علمی و پژوهش‌های ارزشمندی را نیز در کارنامه پربار و پربرکت خود داشت که بی شک ثمرات فعالیت‌های علمی و اجرایی این استاد فرهیخته، همواره ماندگار خواهد ماند.

دغدغه های محیط زیستی دکتر کردوانی  همواره برای همه ایران دوستان قابل احترام بود و همه ایرانیان را بی‌وقفه به مراقبت از زیست‌بوم ایران فرامی‌خواند. 

فقدان این استاد گرانمایه را به خانواده محترم  آن مرحوم، جامعه علمی کشور  و همه همکاران و شاگردانش تسلیت می‌گویم. از درگاه پروردگار متعال برای آن فقید سعید، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و سلامتی آرزومندم.

همچنین در پیام تسلیت رئیس بنیاد امید ایرانیان برای درگذشت  دکتر نگهبان سلامی آمده است: 

انالله و اناالیه راجعون 

خبر درگذشت برادر ارجمند ،جناب  آقای دکتر نگهبان سلامی عضو فعال فراکسیون امید مجلس دهم شورای اسلامی  متاثر کننده و غم انگیز بود.

آن مرحوم از نمایندگان مومن، متقی و شریف دوره گذشته مجلس بودند. متانت، اخلاق اسلامی، مسئولیت پذیری،  مشارکت جدی در انجام وظایف نمایندگی  و رعایت انصاف در اظهار نظرها از جمله ویژگی های آن مرحوم در دوره نمایندگی بود.

اینجانب این ضایعه غم انگیز را به  بازماندگان و دوستان و بویژه خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می کنم. از درگاه حضرت سبحان جل و اعلاء علو درجات را برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسالت می نمایم.

محمدرضا عارف