شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان

تعیین تکلیف واکسیناسیون دانشجو معلمان جامانده

دبیر ستاد پیشگیری از کرونا در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجو معلمانی که از واکسیناسیون جامانده‌اند، هماهنگی لازم با بخش معاونت سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش انجام شده تا به مراکز تجمیع شده بروند.

تعیین تکلیف واکسیناسیون دانشجو معلمان جامانده

به گزارش منیبان؛ «پرویز انصاری راد» معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و دبیر ستاد پیشگیری کرونا دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به واکسیناسیون دانشجو معلمان گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان اولین دانشگاه در امر واکسیناسیون دانشجومعلمان اقدام کرد. این روند با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، زیرا دانشجومعلمان ما متعهد به خدمت وزارت آموزش و پرورش هستند به همین دلیل از طریق معاونت سلامت و تربیت بدنی وزارت خانه هماهنگی لازم برای واکسیناسیون آن‌ها انجام شد.

انصاری راد گفت: از این رو برنامه‌ریزی شد تا دانشجو معلمان، همراه با همه فرهنگیان سراسر کشور از روز عید غدیرخم؛ هفتم مردادماه، در سراسر کشور بر اساس شهر یا محل / منطقه خدمت و یا سکونت از طریق ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور واکسینه شوند.

او در ادامه افزود: تا زمانی که واکسیناسیون معلمان کامل شود، دانشجو معلمان هم واکسینه می‌شوند و شرایط عادی نیز همچنان پیش می‌رود. قرار بود که واکسیناسیون معلمان تا ۲۵ مرداد به اتمام برسد، اما در خصوص جاماندگان نیز برنامه‌های وجود دارد.

دبیر ستاد پیشگیری کرونا دانشگاه فرهنگیان در خصوص دانشجو معلمانی که از واکسیناسیون جامانده‌اند گفت: برای آن دسته از افرادی که از واکسیناسیون جاماندند، هماهنگی لازم با بخش معاونت سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش انجام شده تا به مراکز تجمیع شده بروند. مراکز تجمیع شده یعنی زمانی که واکسیناسیون حداکثری معلمان انجام شد، تعداد مراکز از ۵ مورد به یک یا دو مورد کاهش می‌یابد و کم‌کم این مراکز نیز جمع آوری می‌شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در خصوص آمار واکسیناسیون دانشجو معلمان گفت: در حال حاضر آمار دقیقی ندارم، اما ما حدود ۷۰ هزار دانشجو معلم داریم که همزمان با معلمان کشور واکسیناسیون شده‌اند. چون دانشجویان ما همگام با معلمان واکسیناسیون می‌شوند ما نیاز به اینکه آمار بگیریم نداشته‌ایم. اما به نظر می‌رسد بیش از ۷۰ درصد از معلمان واکسینه شده باشند.

او در خصوص نوع واکسنی که برای دانشجو معلمان تزریق شده است، گفت: طبق بازدیدی که من از مرکز‌های مختلف واکسیناسیون فرهنگیان و از جمله مرکز واکسیناسیون آموزش و پرورش داشته‌ام، ملاحظه کردیم که واکسن‌های موجود از نوع برکت، سینوفازم و آسترزنکا بوده است. همچنین به دانشجو معلمان حق انتخاب از این سه نوع واکسن داده شد.

دبیر ستاد پیشگیری کرونا دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که تاکنون دانشجو معلمان به شکل مجازی آموزش دیده‌اند، اگر دُز دوم را دریافت کنند آیا از مهر ماه به صورت حضوری به دانشگاه خواهند رفت؟ گفت: در هر صورت ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش هستیم. هر تصمیم آن‌ها مبنی بر آموزش حضوری، غیر حضوری و ترکیبی باشد ما انجام خواهیم داد و البته آماده آموزش حضوری نیز هستیم.

انصاری راد افزود: در ایام کرونا که یک تهدید محسوب می‌شود، طی این ۲۰ ماه تجهیزات و تعمیراتی در تمام فضا‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان انجام شده که دانشجویان با حضورشان در این فضا حتما متوجه تغییرات خواهند شد.

دبیر ستاد پیشگیری کرونا دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که آیا واکسیناسیون دوز دوم تا مهر ماه به پایان خواهد رسید، گفت: برای دُز دوم نیز ما مجدداً هماهنگی لازم را با وزارت آموزش و پرورش انجام خواهیم داد و بخشنامه‌ها با هماهنگی ارسال می‌شود. طبق بازه زمانی چهار هفته بعد از تزریق واکسن اول، دُز دوم نیز در همان مراکز و بر اساس همان شرایط محل خدمت و سکونت آغاز خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پایان اظهار کرد: ما خودمان را برای حضور دانشجویان در دانشگاه آماده کرده‌ایم و منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، ما آماده هستیم تا ناگهان غافلگیر نشویم. دانشگاه‌های سراسر کشور هر شرایطی برای سال تحصیلی داشته باشند، ما نیز همگام با آن‌ها اقدام خواهیم کرد.