شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#غول#مقامات

کشتی غول پیکر اور گیون امروز باز هم از کانال سوئز عبور می‌کند


کشتی غول پیکر اور گیون امروز باز هم از کانال سوئز عبور می‌کند

یکی از مقامات کانال سوئز اعلام کرد که کشتی کانتینری "اِوِر گیون"Ever Given  که در ماه مارس به طور کامل این کانال را به مدت یک هفته مسدود کرده بود، مجدداً امروز (جمعه) در جهت معکوس آن حرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، یکی از مقامات کانال سوئز اعلام کرد که کشتی کانتینری "اِوِر گیون"Ever Given که در ماه مارس به طور کامل این کانال را مسدود کرده بود، مجدداً امروز (جمعه) در جهت معکوس آن حرکت خواهد کرد.

این مقام می گوید: این کشتی کانتینری در حال آماده شدن برای عبور از این مسیر آبی از سمت شمال به جنوب است. این کشتی در حال بازگشت از شهر روتردام است. شهری که اواخر ماه ژوئیه پس از حل و فصل همه مسائل مالی و رسیدن به یک توافق با (مقامات) این کانال، به آنجا رسید.

منابع آگاه گفتند: این کشتی کانتینری باید امشب با بندر سعید (در مصر) تماس بگیرد. عبور این کشتی صبح زود آغاز می شود. هنگام اسکورت این کشتی اقدامات امنیتی بیشتری انجام می شود.

کشتی غول پیکر اور گیون Ever Given روز جمعه هنگام حرکت در طول کانال سوئز با دو یدک کش همراه می شود که 10-12 ساعت به طول خواهد انجامید.

بر اساس این گزارش، در تاریخ 23 مارس، این کشتی به دلیل وزش باد شدید و طوفان شن، قسمت جنوبی کانال را به طور کامل مسدود کرد. شش روز طول کشید تا این کشتی از شن و ماسه خارج شود.

صف کشتی ها در آن زمان بیش از 400 شناور رسید و تقریباً تا کشور هند ادامه داشت.

کانال سوئز که یکی از مهم‌ترین آبراه‌های دست‌ساز جهان است، دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می‌کند و به ویژه محل گذر کشتی‌ها میان دو قاره آسیا و اروپاست و حدود 12 درصد کالاهای تجاری جهان از آن عبور می‌کند.

انتهای پیام/