شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

اقدام آمریکا در خاک افغانستان/12 هزار نفر از این کشور خارج شدند!

پنتاگون اعلام کرد که از اواخر ماه جولای (۹ شهریور سال پیش) تا کنون وزارت دفاع ۱۲ هزار پرسنل آمریکایی را از افغانستان خارج کرده است.

اقدام آمریکا در خاک افغانستان/12 هزار نفر از این کشور خارج شدند!

به گزارش منیبان؛ از سی ان ان، ژنرال هنک تیلور معاون ستاد مشترک عملیات منطقه ای پنجشنبه در کنفرانس خبری پنتاگون اعلام کرد: این ۱۲ هزار نفر شامل شهروندان آمریکایی، پرسنل سفارت ایالات متحده و افرادی که توسط وزارت خارجه تعیین شده اند، می باشند.

هنک تیلور افزود: از ۱۲ هزار نفر خارج شده تنها هفت هزار نفر در مدت ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) تا امروز خارج شده اند.

معاون ستاد مشترک عملیات منطقه ای ارتش آمریکا تاکید کرد که وزارت دفاع آمادگی افزایش توان خود را دارد و بر این اساس پروازهایی را برنامه ریزی کرده است.

تیلور با تاکید بر خروج هر چه بیشتر شهروندان آمریکایی از افغانستان گفت: ما قصد داریم از حداکثر ظرفیت هر هواپیما استفاده کنیم، ما افراد را بیش از هر چیز در اولویت قرار می دهیم و تمرکز ما بر این است که تا حد ممکن با فوریت مطلق این کار را انجام دهیم.

با خروج اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان از این کشور و کنترل افغانستان به دست طالبان، کابل در خلاء قدرت نظامی و سیاسی قرار دارد و اوضاع کلی کابل بی سروسامان بوده و هزاران شهروند افغان حتی بدون پاسپورت سرگردان در فروگاه این شهر بسر می‌برند.

براساس گزارش‌ها، شمار زیادی از سفارت خانه‌ها از جمله سفارت آمریکا در منطقه وزیرمحمد اکبر خان در کابل بسته شده و پرچم خود را پایین کشیده اند.