شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان همکاری

به دلیل شکایت بلواوریجین

ناسا ساخت لندر ماه را متوقف کرد

ناسا ساخت لندر ماه را متوقف کرد

به دلیل شکایت بلواوریجین از ناسا، این سازمان همکاری با اسپیس ایکس برای ساخت لندر ماه را به طور موقت متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ناسا روز گذشته توافق کرد تا به طور موقت قرارداد ساخت لندر ماه را که به شرکت اسپیس ایکس اعطا شده بود، متوقف کند.

پیش از این جف بزوس مالک شرکت فضایی بلواوریجین به دیوان محاسبات آمریکا شکایت کرده بود اما پس از تأیید تصمیم ناسا توسط این سازمان، بلواوریجین شکایتی در دادگاه فدرال شکایات آمریکا ثبت کرد و فرایند نامناسب و غیر قانونی ناسا در ارزیابی پیشنهادات را به چالش کشید.

دادگاه جلسه دادرسی به این پرونده را ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ میلادی تعیین کرده است. ناسا در بیانیه خود اعلام کرد همکاری با اسپیس ایکس برای ساخت لندر ماه راتا یکم نوامبر سال جاری متوقف خواهد کرد.

ناسا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: در مقابل توقف موقت فعالیت‌ها، طرفین توافق کرده‌اند تا رسیدگی به این دعوی تسریع شود. مقامات ناسا به همکاری با وزارت دادگستری ادامه می‌دهند تا جزئیات پرونده را بررسی کنند.

این درحالی است که ماه گذشته در شکایتی که بلواوریجین به دیوان محاسبات آمریکا ثبت کرده بود، تصمیم ناسا برای اعطای قرارداد ساخت لندر ماه به یک پیمانکار را تأیید کرد.

جف بزوس، مالک بلواوریجین همچنان معتقد است این تصمیم ناسا با چالش‌های اساسی روبرو است و دیوان محاسبات آمریکا به دلیل حوزه اجرایی محدود خود نتوانسته آنها را بررسی کند.