شهر خبر

وزیر دفاع ترکیه در دیدار همتای عراقی: مرزها و خاک عراق مورد احترام آنکارا است


وزیر دفاع ترکیه در دیدار همتای عراقی: مرزها و خاک عراق مورد احترام آنکارا است

وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که مرزها و خاک همه همسایگان از جمله عراق مورد احترام ترکیه است و افزود: ترکیه مصمم است که مرزها و مردم خود را از تروریسم حفظ کرده و تروریسم را از بین ببرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی ترکیه با عناد سعدون وزیر دفاع عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، همکاری در زمینه روابط دفاعی دوجانبه و منطقه ای، امنیت و صنایع دفاعی مورد مذاکره قرار گرفت.  

آکار در این دیدار ضمن اشاره به روابط دوستانه و برادرانه صدها ساله دو طرف، اظهار داشت: گروه تروریستی پ ک ک، هم تهدیدی برای ترکیه و هم برای عراق است.

وی مدعی شد که مرزها و خاک همه همسایگان از جمله عراق مورد احترام ترکیه است و ادامه داد: ترکیه مصمم است که مرزها و مردم خود را از تروریسم حفظ کرده و تروریسم را از بین ببرد.

این در حالی است که ترکیه طی دو سال گذشته عملیات های متعدد زمینی و هوایی در کردستان عراق را به انجام رسانده و هدف آن را مقابله با گروه پ ک ک عنوان می کند. دامنه این عملیاتها تا عمق بیش از 40 کیلومتری عراق بوده و حتی حملات هوایی تا کرکوک و سنجار نیز پیش رفته است که این امر موجب اعتراض مقامات بغداد قرار گرفته است.

وزیر دفاع ترکیه همچنین افزود: ترکیه در راه مبارزه با تروریسم به حقوق، قانون و احترام متقابل اهمیت می دهد. بین نیروهای مسلح ترکیه و عراق همکاری متقابل و انتقال تجربیات، افزایش مانورهای مشترک و همکاری های لجستیک، نگهدای و تعمیر در حوزه دفاعی افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/