شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#جدید#وزیر خارجه#ونزوئلا#چین

رئیس جمهور ونزوئلا وزیر خارجه جدید این کشور را معرفی کرد


رئیس جمهور ونزوئلا وزیر خارجه جدید این کشور را معرفی کرد

رئیس جمهور ونزوئلا پنجشنبه سفیر این کشور در چین را به عنوان وزیر خارجه جدید معرفی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با هدف کاهش تنش های سیاسی در بحبوحه مذاکرات با مخالفان دولت، کابینه خود را ترمیم کرده است.

بر اساس این گزارش مادورو روز پنجشنبه فلیکس پلاسنسیا سفیر ونزوئلا در چین را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور معرفی کرده است.

این در حالی است که خورخه آریزا وزیر خارجه قبلی ونزوئلا قرار است به عنوان وزیر صنعت و تولید فعالیت کند.

مادورو با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: پلاسنسیا مسئولیت مهمی برای ادامه دادن فعالیت عالی دیپلماتیکی دارد که آریزا انجام داده است.

مادورو همچنین وزرای آموزش، معدن و کشور را نیز تغییر داده است.

مذاکرات نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا با هدف غلبه بر بحران سیاسی و اقتصادی این کشور از روز جمعه گذشته در مکزیکوسیتی آغاز شده است.

 بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا موجب شده تا طی ماه های اخیر میلیون ها نفر از این کشور فرار کنند.

بر خلاف تلاش های قبلی برای مذاکره، در این مذاکرات ده ها کشور از جمله هلند، روسیه، بولیوی، ترکیه و نروژ حضور و مشارکت خواهند داشت.

در ماه می مخالفان دولت مادورو راهبرد خود را تغییر داده و اعلام کردند که مایل به بازگشت به مذاکرات برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور هستند.

تحریم های آمریکا و متحدانش فشارهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی زیادی را بر دولت کاراکاس وارد کرده است. آمریکا و اتحادیه اروپا بارها دولت مادورو را به نقض حقوق بشر و فساد و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2018 متهم کرده اند. مادورو همه این اتهامات را رد کرده است.

آمریکا و متحدانش خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته اند.

انتهای پیام/