شهرخبر

مهر گزارش می‌دهد؛

فصل تلخ بعد از سالی پر فروغ / بمب‌های اصفهان می‌ترکد؟

فصل تلخ بعد از سالی پر فروغ / بمب‌های اصفهان می‌ترکد؟

اصفهان- سپاهان بعد از فصلی پر فروغ در لیگ برتر فوتبال کشور فعلاً در فصل نقل و انتقالات روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ بیستم برای سپاهان سالی پرفروغ و ارزشمند بود، جایی که آنها با ۶۵ امتیاز و قدرت نمایی کم نظیر بر جایگاه دوم جدول تکیه زدند امتیازی که با آن در ۱۷ دوره لیگ برتر قهرمان می‌شدند.

موفقیت شیرین سپاهان با درخشش ستارگان این تیم همراه بود اما با پایان فصل سونامی جدایی ستارگان سپاهان کلید خورد از خط دروازه و نیازمند تا نوک حمله و شایعات شهباززاده که خبری خوش برای هواداران این تیم نبود، در ادامه به بررسی خط به خط سپاهان و نیاز آنها در فصل نقل و انتقالات خواهیم پرداخت.

پیام رفت هیچکس نیامد

شاید مهم‌ترین مهره جدا شده سپاهان را بتوان پیام نیازمند دانست بازیکنی که با سه سال سابقه بازی در سپاهان به خوبی در این تیم جا افتاد و روزهای درخشانی را روی خط دروازه سپاهان سپری کرد که سرآمد آن را می‌توان رکورد بیشترین دقایق پشت سر هم گل نخوردن در لیگ برتر دانست.

در آغاز فصل نقل و انتقالات از مظاهری به عنوان گزینه جدی جایگزینی نیازمند یاد می‌شد، دروازه‌بانی که سابقه حضور در اصفهان و ذوب آهن را نیز داشت و با پیشنهاد خوبی نیز از سمت سپاهان روبه‌رو شد اما با وجود نیمکت نشینی‌های متعدد در تیم مجیدی ترجیح داد در پایتخت بماند تا نام حسین حسینی اطراف باشگاه سپاهان شنیده شود، البته که از حسینی به عنوان گزینه چندم سپاهان یاد می‌شود اما هنوز پروژه او و سپاهان به پایان نرسیده است و عجیب نیست که هفته آینده او را در اصفهان ببینیم.

سپاهان در آکادمی خود علی رغم پرورش ستاره‌های متعدد دروازه‌بان شاخصی در رده‌های پایین ندارد تا سراغ اخباری نیز برود، کسی که در مقطعی از او به عنوان جانشین رسمی پیام نیازمند یاد شد اما مدیرعامل باشگاه تراکتور در روزهای گذشته اظهار داشته: «تاکنون هیچ اتفاقی درباره محمدرضا اخباری نیفتاده است. نه خودش صحبتی برای جدایی کرده و نه درخواستی برای جذب وی به باشگاه تراکتور ارسال شده است. باز هم تاکید می‌کنم تمایلی برای از دست دادن اخباری نداریم و وی باید در تیم ما بماند.» اظهاراتی که عملاً حضور اخباری را نیز در اصفهان یعنی زادگاه او سخت می‌کند.

نام عجیب در لیست خرید سپاهان امیر عابدزاده بود دروازه‌بانی که خیلی زود به لالیگا دو پیوست تا چندان خبری از او در باشگاه سپاهان شنیده نشود، از نیما میرزاد به عنوان جدیدترین و محتمل‌ترین گزینه دروازه‌بانی سپاهان یاد می‌شود بازیکنی جوان که به احتمال بالا برای نیمکت و آینده دروازه‌بانی سپاهان جذب خواهد، همچنین نام چند گزینه خارجی نیز برای دروازه سپاهان مطرح است که معادلات این خط مهم را بسیار سخت می‌کند.

جدایی دو دفاع نه چندان مؤثر

در خط دفاع وضعیت سپاهان با وجود جدایی دو بازیکن کمی بهتر است، مهدی ترکمان و مهدی زاده با پایان قرارداد خود بدون دردسر اصفهان را به مقصد نامعلوم ترک کردند و احتمال جدایی منصوری نیز در روزهای آتی کم نیست، با این وجود سپاهان سه مهره اصلی دفاعی خود یعنی گولسیانی، پوقاز و نژاد مهدی را با هر سختی که بوده حفظ کرده و در خط راست دفاعی حتی با وجود جدایی احتمالی منصوری با حضور اسماعیلی فر مشکلی نخواهد داشت، آنها همچنین در دفاع چپ با حفظ مصلح و نورافکن نگرانی چندانی ندارند.

با وجود داشتن مهره‌های دفاعی پر تعداد کارشناسان از لزوم جذب یک مدافع آخر برای سپاهان خبر می‌دهند پستی که می‌توان در آن از اسدی به عنوان گزینه‌ای محتمل یاد برد اما با توجه به نیاز مبرم یکی از تیم‌های پایتخت نشین به مدافع و پیشنهادات متعدد و مناسب این تیم به بازیکنان مختلف سپاهان کار سختی برای جذب بازیکن در این پست دارد.

اینجا کسی به حاج صفی عادت نکرد

با وجود اینکه بسیاری جدایی حاج صفی را به عنوان یک بحران در سپاهان می‌دانند به نظر نمی‌رسد با یک نیم فصل حضور در اصفهان بازی تیمی سپاهان چندان به حاج صفی عادت کرده باشد، این تیم در پست هافبک سید محمد کریمی، یاسین سلمانی جلال الدین علی محمدی و سروش رفیعی را دارد، البته سپاهان کار راحتی برای تمدید قرارداد سروش رفیعی ندارد.

آخرین اخبار حاکی از پیشنهاد جدی سپاهان به ریگی است بازیکنی که فصل درخشانی را در استقلال سپری کرده و با حضور در سپاهان می‌تواند در کنار نورافکن و کریمی هافبک دفاعی مستحکمی را برای این تیم ایجاد کند، همچنین کمال کامیابی نیا که بعد از حضور سرلک در پرسپولیس از ترکیب این تیم به دور بود گزینه‌ای جذاب برای خط هافبک سپاهان به شمار می‌رود.

ستاره قلعه نویی رفت شهریار می‌آید

در خط حمله که بهترین عملکرد را در لیگ برتر داشته تغییرات متعددی در سپاهان در حال رخ دادن است، با پایان لیگ بلافاصله کی روش استنلی از این تیم جدا شد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد محمد محبی نیز به عنوان بخشی از قرارداد شهریار مغانلو به سانتا کلارا می‌پیوندد.

ساکت با پایان لیگ قرارداد خلعتبری را یک فصل تمدید کرد اما با توجه به آخرین اظهارات حسینی حضور او در فصل آینده لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام است، سپاهان در این خط رضا میرزایی و روح الله باقری را نیز در اختیار دارد.

از سجاد شهباززاده آقای گل فصل گذشته لیگ برتر به عنوان جدیدترین بازیکن جدا شده سپاهان یاد می‌شود، بازیکنی که به احتمال زیاد جانشین مغانلو در پرسپولیس خواهد شد و مغانلو نیز همانطور که از هفته‌ها قبل مشخص بود طی هفته آینده قرارداد رسمی خود را با سپاهان امضا می‌کند.

بعد از انتخاب جانشین شهباززاده سپاهان در خط حمله این تیم در پست وینگر چپ با جدایی محبی کار سختی دارد، آنها مذاکرات جدی را با فرشاد احمدزاده بازیکن فصل گذشته فولاد انجام داده‌اند اما شاید جذاب‌ترین گزینه در صورت عدم توافق با احمدزاده حضور پهلوان در اصفهان باشد بازیکنی که در تیم‌های پایه سپاهان رشد کرده و در پرسپولیس جایگاه مطمئنی در ترکیب ندارد، همچنین میلاد جهانی هافبک چپ ذوب آهن می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای سپاهان باشد.