شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت خودرو#خودروسازان#افزایش قیمت

تحلیل| چرا قیمت خودرو در حال افزایش با سرعت انفجاری است؟

تحلیل| چرا قیمت خودرو در حال افزایش با سرعت انفجاری است؟

یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، عدم عرضه خودروهای صفر به داخل بازار از سوی خودروسازان است.

به گزارش تحریریه،  تغییرات نرخ دلار در بازارهای عراق و هرات به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند بر نرخ ارز و به تبع آن بر نرخ خودروهای داخلی و خارجی در بازار ایران را هم تغییر دهد.

مسیح فرزانه، کارشناس صنعت خودرو گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو، عدم عرضه خودروهای صفر به داخل بازار از سوی خودروسازان است برخی از خودروهایی که به تعداد زیاد ناقص هستند در انبار خودروسازان مانده است و طبیعتا اگر ورود پیدا کنند می‌توانند قیمت را تعدیل کند.

چندی پیش آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفته بود: قریب به ۱۴۰ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل نقصی قطعات و به ویژه بحث بحران است که شاید نصفی از آن به دلیل بحران ریز تراشه‌ها باشد که تجاری نمی‌شود.

گفتنی است، گروه صنعتی ایران‌خودرو در واکنش به خبر توقف خط تولید برخی از محصولات در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ضمن تکذیب ایجاد خلل در فرآیند تولید، از تولید و عرضه خودروها بر اساس تقاضای بازار و مشتریان و اختصاص امکانات جدید خبر داد.

 ▪️ایران‌خودرو اعلام کرد که تولید سورن، پارس، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۶ و رانا را با به‌روزرسانی برخی امکانات رفاهی و ایمنی جدید ادامه می‌دهد.

پایان/