«اردشیر مطهری»، نماینده مردم گرمسار در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "ارزیابی خود از لیست کابینه دولت سیزدهم" گفت: اکثریت قریب به اتفاق افراد معرفی شده به مجلس عملکرد خوبی دارند و گزینه مناسبی برای وزراتخانه ها محسوب می شوند زیرا صاحب تجربه هستند و دانش کار دارند، در مسیر انقلاب عمل کردند و بعضی از آنها روحیه فساد ستیزی دارند و نکته حائز اهمیت، نزدیکی بعضی از این آقایان با رئیس جمهور است که این خودش نقطه قوت بزرگی است.

او ادامه داد: بیشترین چالش کشور در زمینه وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است که خیلی اهمیت دارد، آقایان به این مسیر و حوزه های مختلف توجه داشته باشند. در بحث راه و شهرسازی، مسکن خانواده های آسیب پذیر خیلی اهمیت دارند زیرا گرفتاری هایشان بیشتر در حوزه مسکن است. بحث اقتصادی را شخص آقای رئیس جمهور باید مدیریت کند و از پتانسیل ها و ظرفیت های بدنه دولت استفاده شود نه صرفا یک وزارتخانه خاص، یعنی این چرخه و دنده چرخ ها باید باهم بچرخند.

نماینده مردم گرمسار در خصوص پیش بینی خود از جلسه رای اعتماد بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق لیست وزرای پیشنهادی رای می آورند ولی یک تعدادی از وزرای پیشنهادی باید زودتر خودشان را به بعضی از دوستان و نمایندگان مجلس بشناسانند زیرا نمایندگان ملاحظاتی دارند که منطقی است باید وزیر پیشنهادی با نمایندگان ارتباط بگیرد و بنشیند، آنها را توجیح کند و نقطه نظرات را بگوید، آن عده قلیل از وزرای پیشنهادی غفلت نکنند و از فرصت باقی مانده استفاده شود.

او گفت: در مجلس کسانی هستند که تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسد این افراد دنبال لابی هستند که باید به دنبال این باشیم که این دستها کوتاه شود دوستان وزرا هم فریب چنین افرادی را نخورند. مجلس استقلال دارد و نمایندگان محترم هم استقلال دارند. بالاخره در مجلس هم عده ای قلیل و کاسب وجود دارد. این نمایندگان قلیل خودشان را برتر می‌دانند و احساس می کنند که مجلس در دست آنها است. وزیرهای پیشنهادی بروند سراغ نمایندگان، نگاه نکنند که یک نماینده ای مطرح است و یک نماینده ای مطرح نیست. 6